Stăpâni, dar sclavi

Posted on Updated on


Peace of mind Wallpaper__yvt2

“Cumpărăm lucruri de care nu avem nevoie, cu bani pe care nu-i avem,
ca să impresionăm oameni de care nu ne place.”

Îmi scriu postarea de față pe lap top, iar în apropiere am și un monitor LCD pe care lucrez de obicei. Lângă mine, pe birou se găsește smartphone-ul meu, gadget ce mă însoțește oriunde m-aș duce. Camera de fotografiat este și ea pe undeva prin apropiere, iar e-reader-ul meu Kindle îmi face cu ochiul de pe mobilă. În camera învecinată un televizor și un calcultator își împart dominația peste spațiu. Ca să nu mai vorbesc de telefoanele fixe, care sunt vreo 4 prin casă. Și toate astea fără să pun la socoteală telefoanele mobile ale părinților și fratelui.

Ce vreau să subliniez cu enumerarea asta generoasă? Nimic altceva decât că lumea în care trăim a ajuns atât de aglomerată încât trebuie să avem grijă cum ne construim viața. De la a poseda lucruri, la a fi posedați de ele, nu e decât un pas.

Am ales să dau exemplu obiecte din domeniul high-tech pentru că în cazul lor există pericolul cel mai mare. E adevărat, și mașina, bicicleta sau banii pot fi statui frumos cioplite cărora să le aducem omagiile naostre, dar parcă nimic nu ne acaparează mai tare timpul ca „lumea virtuală.” Ne-am învățat să trăim atât de mult în online și să fim tot timpul conectați cu ceilalți încât am ajuns sclavi la noi acasă. În plus, dacă nu avem ultimul model de telefon, tipul X de haină sau mașină cu 200+ cai, nici măcar nu existăm! Cum am ajuns în situația asta tristă? De ce în loc să folosim tehnologia pentru a ne face viața mai ușoară, o folosim ca să ne-o complicăm? Cine pe cine slujește aici? Și cum ar trebui să stea lucrurile, de fapt?

Adevărul e că nu am nimic împotriva lucrurilor care ne fac viața mai ușoară. Îmi place să scriu pe lap-top, să citesc pe Kindle și să fiu conectat cu ajutorul smartphone-ului. Nu îmi place însă când situația degenerează și ajung să fac din acestea o prioritate. Și, pentru că observ că lucrurile degenerează și în jurul meu, înclin să cred că avem nevoie de mai puțin. Cu cât ai mai puține lucruri, cu atât viața e mai relaxată și mai consistentă. Pentru că doar atunci când ai pierdut totul ești liber cu adevărat.

Acum te rog, nu arunca tot ce înseamnă posesiuni materiale afară din viața ta! Doar învață cum să le folosești și așează-le acolo unde le e locul, în topul priorităților tale. Fă-ți ordine în viață, analizează-te și, dacă sunt lucruri de care trebuie să scapi, dă-le drumul, fără remușcări. Pentru că nu uita, lucrurile au fost construite să ne ajute, nu să ne înrobească!

 

2 thoughts on “Stăpâni, dar sclavi

    A Bee said:
    April 24, 2014 at 12:18

    Sunt bucuroasa ca mai exista si oameni care gandesc in felul acesta si isi propun sa lupte pentru libertate.

      cascadorys responded:
      April 24, 2014 at 13:05

      🙂

Leave a Reply

