Pe tine ce te face fericit? (Cele 3 niveluri ale fericirii)

Posted on Updated on


Despre fericire și cum să ajungi la ea s-au scris cărți întregi. De vorbit despre ea se vorbește mereu. Toți știm ce înseamnă să fii fericit. Puțini și suntem. De ce avem, oare, nevoie, ca să fim fericiți?

În viață există trei categorii de situații în care putem fi fericiți. Putem spune că sunt 3 niveluri. Să le prezint, pe rând:

  1. Sunt fericit dacă…
    Dacă primesc ceea ce mi-am dorit, dacă o să iau job-ul respectiv, dacă o să merg la munte, etc. Fericirea devine tot timpul condiționată. Iar eu nu pot să fiu fericit și să mă bucur de viață, decât dacă…
  2. Sunt fericit pentru că…
    Pentru că am primit ceea ce mi-am dorit, pentru că am job-ul respectiv, pentru că am mers la munte, etc. Devii fericit doar după ce aspectele de la “dacă” devin istorie. Iar fericirea, în multe cazuri, rămâne nematerializată. De ce? Pentru că, dacă…
  3. Sunt fericit în ciuda…
    Nu am primit ce mi-am dorit? Nu am luat job-ul respectiv? Nu am mers la munte? Ei, și? O să fiu mai puțin fericit? Nu, deloc! O să fiu fericit…în ciuda. În ciuda faptului că nu am primit ce mi-am dorit. În ciuda faptului că nu am luat job-ul respectiv. În ciuda nemergerii la munte. Fericirea nu mai e o treabă condiționată de aspectele din exterior.

În viață nu e important ce ni se întâmplă, ci cum reacționăm la ceea ce ni se întâmplă. Vedem viața nu cum e ea, ci cum suntem noi. Așadar, fericirea ține de fiecare în parte. Nu suntem fericiți nici dacă, nici pentru că. Aia e iluzie de moment. Fericire e ceea ce izvorăște din interior. Suntem fericiți cu adevărat doar în ciuda…

 

Leave a Reply

