Disciplină

Posted on Updated on


1276362134_1373078807

E destul de târziu dar nu vreau să merg la somn fără să-mi scriu postarea. Îmi dau seama pe zi ce trece că nu e deloc ușor ceea ce mi-am propus…probabil de asta se numește “provocare”. Dar sper să fiu suficient de disciplinat pentru a duce lucrurile la sfârșitul dorit.

“A fi profesionist înseamnă a face ceea ce îți place în zilele în care nu ai dispoziția necesară”, spunea cineva. Îmi amintesc de un episod pe care îl povestea Zig Ziglar, în una din cărțile sale, legat de disciplină și de cât de greu poate deveni uneori să aduci la îndeplinire unele sarcini. Spune că într-o zi a avut foarte mult de lucru și l-a prins ora 3 dimineața încă treaz. Planul îi spunea că trebuie să fie la 5 în picioare pentru a alerga, dar nu se simțea deloc în stare și nici chef nu avea. Înainte de a adormi a dus o luptă în care a fost în ambele tabere: să se trezească sau nu după doar 2 ore de somn? Și, deși știa că dacă va face astfel ziua va fi compromisă, a ales să nu sară peste alergarea de dimineață. De ce? Pentru că lucrurile bune nu se obțin decât prin muncă și sacrificii și pentru că a fi consecvent valorează mai mult decât confortul personal.

Cam așa am pățit eu azi…și m-am luptat să nu sar peste partea de provocare; cum să spun la sfârșit că au fost 30 de zile dacă nu au fost 30???Nu mergea, așa că mai bine sunt mâine puțin mai amețit decât de obicei, dar cu lucrurile în ordine. Puțină disciplină nu cred că strică, în cazul de față.

În încheiere vreau să vă las un exercițiu foarte fain care sigur vă va ajuta. L-am învățat la una din prezentările lui Lorand și constă în doi pași simpli:

  1. Notează-ți pe hârtie 5 lucruri care, dacă le-ai face în fiecare zi, te-ar aduce mai aproape de visul/obiectivul tău.
  2. Ia cele 5 lucruri și fă-le în fiecare zi. Dar în fiecare zi, fără vacanțe și concedii medicale!

Se va pune problema DACĂ îți vei atinge visul/obiectivul? Nu, continuă Lorand, singura întrebare va fi: CÂND vei atinge ceea ce ți-ai propus!

Mult spor!

Leave a Reply

