Avem dreptul la viață!

Posted on Updated on


waiting_for_freedom

Sunt o mulțime de lucruri care nu îmi plac la secolul în care trăim. Ne-am stricat ca oameni și avem grijă să promovăm o societate ieftină. Puține valori mai există, iar de cele pe care încă le mai avem, vrem să ne descotorosim. Punem presiune pe cei din jur să vadă cum vedem noi, de unde și când vedem noi. Nu ne place să ni se aducă o altă perspectivă și avem grijă să îi marginalizăm pe cei care se ridică contra curentului. Toți trebuie să trăiască la fel, să se bucure la fel, să gândească la fel. Nu se acceptă originalitatea, diferitul, specialul. Creăm șabloane pentru orice și ne străduim din toate puterile să îi facem pe toți după standarde. Ajungem să ne batem joc de viețile noastre și ale celorlalți – nici noi nu trăim, nici pe ei nu-i lăsăm.

Se spune că în vremurile pe care le trăim libertatea este la cel mai înalt nivel la care a fost vreodată în istorie. Niciodată ca până acum oamenii nu puteau să facă după cum le poftește inima și după cum le spune conștiința. În trecut, de la familie până la împărat, trebuia să dai socoteală. Acum nu, fiecare e liber, se spune. Din păcate lucrurile nu stau chiar așa, iar libertatea asta e doar o iluzie. Nu mai suntem strânși cu ușa, dar suntem atrași cu momeala. Standardele sociale sunt realitatea iluziei libertății. Tocmai ele, care ar fi trebuit să ne facă liberi, ne îngrădesc. Ajungi să nu mai poți trăi decât dacă ai un 9-5(nine-to-five) job, casă și mașină, concediu (de preferat în străinătate), ieșiri în week-end-urile de iarnă la munte iar în cele de vară la mare, smartphone și tabletă, etc. Deși nu te obligă nimeni, pe față, să trăiești astfel, subconștientul tinde să accepte aceste norme. Suntem duși cu zăhărelul, ca să fiu și puțin dulce.

Nu mă interesează cine și de ce ajungem în situația de a “cumpăra lucruri de care nu avem nevoie, cu bani pe care nu-i avem, pentru a impresiona oameni de care nu ne pasă”. Până la urmă nu e vorba numai despre consumerism, e vorba de mai mult: de atitudini, de idei, de aspirații. Și mă oftic nu pentru că îngrădirea asta există(până la urmă doar cei care sunt liberi sunt oameni, iar o diferențiere trebuie să existe), ci pentru că mă surprind de mult prea multe ori în spatele gratiilor! Simt presiunea societății și dulceața zahărului atât de tare încât nu numai o dată rămân în celulă! Iar în momentele în care sunt acolo, viața își vede de drum, pentru că ea nu așteaptă pe nimeni.

Și totul merge atât de departe încât nici nu mai observăm lanțurile cu care suntem legați. Ajungem să ni se pară normal să trebuiască să avem anumite lucruri și să gândim și să ne comportăm într-un fel prestabilit. Și îi judecăm pe ceilalți nu după valoarea intrinsecă pe care o au ca persoane, ci după șabloanele pe care le impunem. Iar mai apoi aflăm că ne place așa și că asta ne-am dorit din totdeauna. Dar…oare?

Pentru fiecare minut în celulă pierzi unul de viață. Atunci când trăiești oricum altcumva, dar numai nu cum vrei și îți place, nu trăiești, te mulțumești să exiști. Oameni nu sunt decât cei care sunt liberi…și ne alegem baricada în fiecare clipă. Avem dreptul la o viață de libertate, de ce să alegem iluzia?

2 thoughts on “Avem dreptul la viață!

    distandi said:
    November 30, 2013 at 11:12

    Eu mă bucur de telefonul meu „depășit” fără să-mi doresc un smartphone și fără să fiu constrânsă de asta. Nu am facebook, deși mi se spune că nu exist. De bani, într-o anumită măsură sunt constrânsă, am un master de făcut, dentistul costă și el și tot așa…dar sunt mulțumită. Vreau să călătoresc mai mult? Sigur că da și la un moment dat o voi face, însă până atunci călătoresc în fiecare zi, în fiecare clipă, în ceea ce-mi oferă prezentul. Chiar dacă este parcul din spatele blocului sau malul lacului din parc. Descopăr lucruri minunate, iar mintea nu-mi e constrânsă de nimic. Eu pot să spun că sunt liberă în imaginație…și mă bucur de asta.

      cascadorys responded:
      November 30, 2013 at 12:47

      Super! Frumos! Esti de apreciat!:)

Leave a Reply

