De ce am renunțat la facultate și ce am învățat din asta

Posted on Updated on


UPDATE: M-am mutat (cu totul) pe www.bogdanmatei.ro. Gasiti articolul si acolo (http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/), impreuna cu multe altele, aici nu prea am mai intrat, deci imi pare rau pentru comentariile neraspunse!

Anul ăsta am renunțat la facultate după ce ajunsesem deja la jumătate. Urma să trec în anul 3 la facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul “Politehnicii” din București. Cu ocazia asta mi-am luat cele mai multe roșii în față, am primit cele mai interesante apelative și am realizat cât de puțin le pasă celorlalți. Mi s-a spus că sunt prost, bătut în cap, încăpățânat și ignorant. Că renunț prea ușor și că nu am chef să învăț. Că m-am înhăitat cu cine nu trebuie. Că am fumuri în cap și că mă consider mai deștept decât sunt. Că sunt egoist și că nu îmi pasă de ce au investit alții în mine. Și, ca o cireașă pe tortul mare și frumos de mai sus, mi s-a spus că prin decizia asta tocmai mi-am ratat viața. De parcă viața unui om ar sta într-o amărâtă de școală!?! Dar mă rog…

Ce m-a condus la asta?

Întotdeauna m-am considerat un visător. Ceilalți i-au spus naivitate. De fapt, cred că sunt și visător, și naiv. Merg bine împreună. De mic mă stresa gândul facultății și al unei profesii. Am crescut cu fobia asta în mine, că nu o să știu ce să mă fac când o să fiu mare. Și, ca o profeție împlinită, exact așa s-a întâmplat! Nu știu cât de conștient am fost când mi-am ales facultatea că o să o dau în bară. Adică, e clar că dacă cedezi presiunilor celor din jur nu ajungi unde trebuie, nu? Dar nu, nu e vina lor! E vina mea că nu am fost mai puternic. Na, domeniul era bun, job-uri se găseau, salariile erau mari. Unde în altă parte aș fi vrut să merg, dacă nu unde am mers?

Oriunde și nicăieri, ar fi trebuit. Din cei doi ani terminați am învățat că nu e nimic mai frustrant ca realizarea unei activități care nu te împlinește. Să fii angrenat zi de zi în ce nu îți place soarbe fiecare strop de energie și creativitate din tine. Și nucă dacă eram în peretele clădirilor universității și m-aș fi descurcat mai bine! Pentru unii poate că nu e așa mare lucru să renunți la o facultate. Ei bine, pentru mine a fost. Să fii timp de 12 ani de școală printre cei mai serioși elevi din colectiv, să iei o notă destul de frumoasă la BAC și să reușești să intri fără un strop de meditație la Poli nu e de ici, de colo, zice lumea. Adevărul e că nu e nici “big deal” ce am făcut eu prin școli, aveam să realizez mai târziu. Dar a creat o presiune urâtă de tot asupra mea, făcând decizia mult mai grea.

Dar am reușit să mă smulg și să renunț. Asta după anul 2, pentru că după primul nu am avut tăria. De ce decizia asta radicală? Pentru că nu am vrut să devin propriul sclav. Nu am vrut să accept să-mi trăiesc viața după regulile altora. Pentru că nu se merita să mai pierd niște ani din viață într-un domeniu care nu îmi oferea nimic, sufletește vorbind. Pentru că am realizat că nu e drumul potrivit pentru mine. Și, ce faci când îți dai seama că nu mergi pe unde trebuie, mergi înainte? Cei mai mulți asta fac, merg exact înainte! Uneori se trezesc când e prea târziu.

Ajunsesem să simt că dacă nu renunț acum, nu o să renunț niciodată. Decizia asta căpătase o așa importanță, de parcă viața mea era în pericol! Când am realizat că nu e mare lucru, totul a devenit mai ușor. Iar acum, privind puțin mai detașat, îmi pare rău doar de greșeala de a începe o facultate din capul locului!

De ce viețile noastre sunt jalnice și care ar fi soluția

Simplu și tăios: viețile noastre sunt jalnice pentru că acceptăm ca ele să fie altfel!

Dar să elaborez. Trăim vieți mizerabile majoritatea dintre noi. Ne spunem că o ducem bine, că ne distrăm și suntem fericiți. Adevărul? Ne mințim cu nerușinare, din dorința după confort interior! Am ajuns atât de disperați încât nu avem curajul să ne privim în oglindă și nici să stăm singuri cu noi înșine. Credem că dacă alergăm reușim să și fugim! De asta viețile noastre au devenit atât de încărcate. De asta vrem după cele mai noi gadget-uri și cele mai tari mașini. De asta ne îmbrăcăm cu cele mai de firmă haine și cele mai scumpe bijuterii. Și tot de asta pozăm în stânga și în dreapta cu cel mai mare zâmbet de care suntem capabili. Pentru că știm că viața noastră nu mai valorează doi bani și încercăm să salvăm aparențele. Pe afară să arătăm bine, să nu știe vecinul de putregaiul din interior! Și nu suntem conștienți că și vecinul, tot ca să nu știe vecinul, face exact la fel!

1559007În timpul facultății sentimentul acestei vieți jalnice era ca un ghimpe în picior. Îl simțeam la fiecare pas, mă împiedica să mă concentrez, nu mă lăsa să dau ce am mai bun din mine. Simțeam cum visătorul și naivitatea din mine își dau mâna și se îndepărtează grăbiți. Unde era viața aia mișto de tot pe care mi-o doream? Oare asta însemna să trăiești? De ce eram, până la urmă, pe pământ? Iar fericirea ce înseamnă, un bun acordat celor puțini? Un țel deșert pentru ceilalți?

Cred din suflet că o viață frumoasă e ceea ce merităm cu toții! Dar pentru asta avem nevoie să dăm tot ceea ce ne blochează drumul către acolo. Pentru mine facultatea era un mare obstacol pe drum. Nu era singurul, dar necesita îndepărtare grabnică. Îmi acoperea viitorul strălucitor din față. Și de astfel de obstacole viețile noastre sunt pline. Școli ieftine, joburi stresante, relații nefericite. Liste ce se vor completate ne așteaptă pe fiecare. Pentru că doar noi știm ce ne împiedică să ne atingem potențialul și ce anume stă în calea fericirii noastre.

În loc de concluzie

Deciziile importante întotdeauna vor stârni critici. Ceea ce se merită realizat niciodată nu se va obține gratis. La fiecare pas pe care îl vei face în direcția visului tău, vei auzi zeci de voci care te vor trage înapoi. Nu le lăsa să reușească! Pentru mine renunțarea la facultate a fost cel mai important moment de până acum. Nu știu unde o să ajung, dar prefer să merg înainte. Un prieten mi-a spus că nu ar trebui să mă las, că țara asta e plină de mediocrii cu școală și că, mai bine să fiu unul dintre ei decât și ratat, și fără facultate. Nu l-am ascultat, simțeam că asta e consolarea lui pentru că nu a avut curajul să ia aceeași decizie, la timpul lui.

Odată cu marile alegeri vin și marile responsabilități. Dar orice călătorie începe cu un pas. Și întotdeauna pasul următor este cel care trebuie făcut. Pentru o viață împlinită trebuie să renunți la tot ceea ce te ține în urmă și să accepți orice te-ar trage înainte. Tu ești creatorul propriei tale vieți. Ia deciziile pe care trebuie să le iei! Restul nu contează!

71 thoughts on “De ce am renunțat la facultate și ce am învățat din asta

    distandi said:
    November 27, 2013 at 12:06

    La mine situația e puțin diferită…am avut de ales între a face o facultate din care să iasă bani, dar pe care eu să n-o agreez, s-o fac degeaba, să am facultate într-un domeniu pe care nu-l suport, urmând să muncesc în același domeniu stupid, care sufletește nu-mi aduce niciun beneficiu. Și am mai avut de ales facultatea care nu oferă nici măcar un loc de muncă după ce o termini, și dacă îl oferă, este foarte prost plătit. Eu am terminat 3 ani de Istorie, la specializare Arheologie. În momentul ăsta sunt la master anul I și nu am niciun loc de muncă. Dar sunt împăcată cu mine…în sensul că am preferat să fac ceva ce-mi place și nu să-mi trăiesc restul zilelor la un loc de muncă unde să mă duc fără niciun chef, să mă gândesc cu groază la o nouă zi de muncă. Nu zic, peste tot există un oarecare stres, însă măcar ceea ce fac e ceea ce-mi place.
    Îți apreciez puterea de decizie! Felicitări!

      cascadorys responded:
      November 27, 2013 at 12:19

      Sa faci ceea ce iti place e cel mai fain pe lumea asta. Adevarata provocare survine atunci cand trebuie gasita o metoda de a ne monetiza pasiunile…Multumesc si bravo si tie:)! Mult succes in tot ceea ce faci!

        Alina said:
        May 8, 2015 at 15:11

        “De ce decizia asta radicală? Pentru că nu am vrut să devin propriul sclav. ” Perfect spus! Si eu simt si gandesc la fel Am crezut ca doar eu am problema data! E foarte important sa stii ce vrei, si cum sa iti traiesti viata! (
        Mersi mult pu articol, esti FOARTE CURAJOS!!!

    Subconstientul Genial said:
    November 29, 2013 at 22:15

    Bravo tie. Bafta…cei curajosi vor reusi.

      cascadorys responded:
      November 29, 2013 at 22:19

      Multumesc mult! Sper:)!

    iulian said:
    December 12, 2013 at 02:02

    acum 7 ani m-am lasat si eu de facultate. in saptamana a patra mi-am dat seama ca e viata de caine jigarit.
    eram la info si nu era pentru mine.
    in anii astia am facut o alta facultate mult mai lejera care pot sa spun ca mi-a placut cu amendamentele aferente (participat doar la seminarii, ales cu atentie profii de la seminar:)))
    am avut mult timp pentru mine, mi-am dat seama ca dintotdeauna am avut anxietate sociala, cauza multor “belele”.
    am inteles si de ce lumea accepta si inghite multe magarii http://en.wikipedia.org/wiki/Abilene_paradox

    pentru multi viata e o piesa de teatru.
    greu rau cu “randu lumii” asta. cand ma gandesc ca in in ultimii doi ani am fost la 4 nunti ma doare capu. bine c-au trecut!!!
    de-aveam mintea de-acuma mergeam maxim la una, a sora-mii.

    traiti cum vreti voi. cheers!

      cascadorys responded:
      December 12, 2013 at 09:27

      Multumesc de feedback! E frumos cand mai intalnesti oameni care traiesc cum isi doresc. Succes!;)

    Cosmin said:
    December 25, 2013 at 12:53

    Esti cel mai tare , sa renunti dupa atata timp . Pacat , ca sunt oameni care zic ca sunt alegeri proaste , neintelegand dorinta de libertate , copilul liber sa zambeasca . Devin roboti in propriul robotism si pe patul de moarte inteleg plasticul vietii lor .

    Bune informatiile pe care le-ai adus pentru cei care se gandesc sa schimbe treaba asta cu scoala in viata lor . Si cum ai zis , e ceva ca apoi sa gasesti o metoda din care sa faci si un ban din ce iti place , ca acum na , cu un banut iti iei si tu o paine . Daca ne poti da exemplu cu ce urmezi sa faci tu acum , ar fi o idee ce poate deschide alte idei .

      cascadorys responded:
      December 25, 2013 at 21:49

      Asta e problema principala, pe care cred ca si-o pun multi: ce fac daca renunt? Si, din cauza lipsei de sens, fug de renuntare. Daca nu au ce pune in loc, de ce sa dai cu piciorul la ceea ce ai? e un rationament bun, dar inselator. Ca sa poti pune ceva mai bun intr-un vas, trebuie intai sa scapi de ce aveai acolo inainte. Asa e si in viata.
      Ce fac eu acum? Incerc sa imi pun ordine in ganduri, muncesc sa strang si eu un ban gramada si planific viitorul. Nu stiu inca exact pe ce drum sa apuc, dar o sa-l gasesc curand. Cum fac progrese, cum le voi nota pe blog;)!

    ivanilici said:
    December 25, 2013 at 21:25

    Senor C, capul sus si nu ceda presiunilor celor din jur. Asta ti-o spune unul care a facut TOATA viata DOAR ce-a vrut in ce priveste scoala si profesia. O singura concesie le-am facut celor din jur in ceea ce priveste primul job, caruia i-am intors spatele dupa doar cateva luni pentru ca era clar ceva care nu-mi oferea nimic. Nimic din ce voiam. Adica imi oferea siguranta, dar ma robotiza. Iar eu uram asta. Si am luat-o eu de capul meu. A fost ca dracu’ vreo doi ani, au fost zile in care abia aveam ce manca (dar nu suflam o vorba parintilor despre asta), in care mi-am potolit o parte din demoni, in care mi-am hranit sufletul si l-am recalibrat. Apoi, usor, fara niciun efort aparent, au inceput sa apara rezultatele si am ajuns sa castig sume la care nici nu visam. Si asta facand ceea ce-mi place.
    Ce vreau sa-ti spun? Ca acum, dupa ce ai renuntat la scoala si la presiunea implicita, ar trebui sa stai sa-ti faci ordine in ganduri, sa vezi cam ce-ti place sa faci si sa iei o decizie in ce te priveste. Timpul va trece si ar fi trist sa descoperi ca ai pierdut vremea.
    Succes!

      cascadorys responded:
      December 25, 2013 at 21:43

      ivanilici,
      Multumesc mult pentru gandurile bune transmise! Si pentru sfat. O sa iau pe drumul cel bun (propriul drum) curand. Ordinea in ganduri si in viata e cea mai importanta in momentul de fata. Mersi din nou!

    ivanilici said:
    December 28, 2013 at 08:10

    Scoate, bre, moderarea aia ca n-am de gand sa injur pe blogul matale.

      cascadorys responded:
      December 28, 2013 at 18:03

      Era default asa. Am scapat de ea, cred!:D

    Cosmin said:
    January 6, 2014 at 12:21

    Stii cumva , daca esti la facultate , cu taxa , si nu te mai duci din semestru’ 2 sa zicem , trebuie sa platesti taxa pentru tot anul ?
    E bine cum ai gandit , la cum au reactionat altii asupra deciziei tale . E prima facultate la tine ? Cati ani ai ? Si daca imi poti raspunde la intrebarea de mai sus , esti tare . Cred ca intereseaza pe multi !

      cascadorys responded:
      January 6, 2014 at 12:43

      Nu cred ca mai trebuie platita taxa, nu ar fi logic deloc. Dar nu stiu nimic sigur.
      Da, e prima facultate. Am 22.🙂

    Cosmin said:
    January 6, 2014 at 12:51

    Stii ca nimic nu e concret cand vine vorba de asta , si mai erau niste discutii odata cum ca ar fi ca un contract , desi nu scria nimic pe foile pe care le semnai . Oricum , e bine asa . Scrie in continuare , ca merge .😀 . Esti Tare !

      cascadorys responded:
      January 6, 2014 at 12:58

      Eu zic ca te interesezi la iei si iti spun ei cum sta treaba, desi probabil ca nu or sa fie prea incantati sa piarda niste banuti!;)

        roxana said:
        February 24, 2014 at 12:21

        Mie mi-a cazut moralul in primul an de facultate… Am trait in copilarie si adolescenta niste clipe groaznice din cza tatalui.Efectiv ai mei nu se intelegeau,o alta femeie,vechea poveste.Din pacate,desi Dumnezeu mi-a dat inteligenta si suflet cat cuprinde,m-am impiedicat pe drumul vietii.Dupa liceul f bun pe care l-am terminat,am parasit orasul natalcu insuficiente resurse interioare si am clacat. Eram f buna in domeniul ales,dar …nu-mi gaseam motivatia sa merg la facultate.Ciudat,dar pur si simplu nu ma regaseam,suferam pt tot ce traisem si nu puteam face un pas in viitor!Am pierdut facultatea si am intrat mai tare in depresie.Nimeni nu a stiut ce se intampla cu .mine,probabil erauprea preocupati cu vietile lor iar eu am suferit cat 10. Nu stiu dc am pierdut trenul vietii odata cu facultatea; uneori cred ca da…Acum am terminat o alta facultate,sunt casatorita,am un baietel extraordinar si un sot…despre care nu vreau sa vbesc pt ca este poate cea mai mare dezamagire a mea!Urmeaza un examen f greu ce va trasa viata mea : voi fi in sfarsit pe calea mea sau…voi ramane in starea de asteptare de acum. Poate e karma,poate e destin,poate ….totul va fi bine. Va multumesc ca ati citit o parte din viata mea si va doresc sa va gasiti drumul!

        cascadorys responded:
        March 1, 2014 at 12:30

        Multumesc pentru impartasirea povestii…Succes pe mai departe! O viata fericita!:)

    Alin said:
    March 30, 2014 at 02:34

    Ma aflu exact in aceeasi pozitie ca si tine, singurele exceptii fiind: am renuntat doar dupa o jumatate de an si era o facultate de stiinte economice. Unele persoane mi-au fost alaturi, altele mi-au adus reprosuri privindu-ma cu neincredere in urma deciziei luate (culmea, majoritatea fiind rude). Insa totul e ok – sunt genul de persoana care nu pune botul la ce zice lumea. Intotdeauna am fost o fire mai libertina care gandea mai presus de limitele morale impuse de societate. Omul in ziua de azi se ‘multumeste’ cu putinul pe care il are, cu realitatea din fata sa care este impusa de persoanele din jurul sau, el fiind usor influentat. “Nu vei ajunge la painea ta fara o facultate.” “Ce vrei sa faci tu nu-ti va fi de folos in viitor.” “Vei ajunge ca X daca nu faci asta…” si lista poate continua… Desi nici macar in momentul de fata nu stiu ce cariera mi s-ar potrivi, cu siguranta nu voi fi silit de careva sa fac ceva ce imi displace.
    Momentan locuiesc singur intr-o garsoniera si singurul meu venit e YouTube-ul. Nu primesc niciun sprijin financiar, mama fiind plecata in strainatate in cautarea unui loc de munca mai bun. Mai am timp vreo 2 luni sa ma decid ce voi face in continuare (acesta fiind oarecum un ultimatum), desi chiar imi surade ideea de a face bani in domeniul “social media”.

      cascadorys responded:
      March 30, 2014 at 20:50

      Alin, multumesc mult pentru ca ti-ai luat timp sa-mi spui despre tine. Ajuta mult sa vezi ca nu esti singurul care alege sa o ia pe un drum mai putin umblat. Cel putin pe mine ma ajuta. Felicitari pentru decizie si pentru ceea ce faci! Mult succes cu toate!;)

    Mihu said:
    April 1, 2014 at 13:27

    Interesante ganduri si similare cu framantarile mele recente. Aceiasi presiune cadea si asupra mea in urma cu 3 ani. Eram la facultatea de Management, facultate de doi bani, si voiam sa renunt – tot in anul II eram. Am ales s-o continui, pentru ca platisem deja prea multi bani pe ea, dar din cauza facultatii respective am pierdut alte oportunitati.
    Acum stau si ma gandesc ca diploma imi slujeste mai mult ca motiv de lauda, intrucat alte motive nu prea imi trec prin minte.
    Este de apreciat curajul tau si determinarea ta. As fi curios acum, dupa cateva luni , cum merg schimbarile? Uneori avem tendinta sa ne innecam in urma alegerilor noastre (poate si din cauza parerilor celor din jur)

      cascadorys responded:
      April 1, 2014 at 15:57

      Acum e bine, aproape foarte bine. Innecarea a avut loc mai la inceput, probabil datorita schimbarii macazului. Iar incet, incet lucrurile merg mai departe!:)

    cristina said:
    June 10, 2014 at 12:55

    Of…Citesc aceste randuri si ma regasesc complet…Doar ca eu,spre deosebire de tine,fac parte din categoria acelora care nu au avut acel curaj sa renunte la timp.Deja am ajuns in anul IV la o facultate care simt ca nu este pentru mine,desi eu am alta pasiune…cred ca oarecum din cauza lumii din jur nu am renuntat.”Tu poti,ctu esti buna,te descurci”,ca ma fac de ras daca renunt,etc.Si acum inainte de licenta cu o luna stau si ma gandesc ca mi-am irosit patru ani din viata ajungand sa fac ceva ce niciodata nu imi va face placere!Este trist pentru mine.

      cascadorys responded:
      June 10, 2014 at 14:18

      Cu totii facem greseli, fii sigura de asta, ne diferentiaza doar cum ne raportam la ele. Important e sa invatam din pasii gresiti pe care-i facem si sa nu-i mai repetam. Ce trebuie sa tii tu minte? Ca niciodata nu e prea tarziu sa-ti schimbi drumul! Chiar si atunci cand pare ca nu mai are niciun rost sau ca ti-ai irosit timpul, nu e tarziu. Curaj, toata viata iti sta in fata! Si e vorba exact de viata aia pe care ti-o doresti si care te implineste! Mult succes si mersi pentru ganduri!🙂

    dianaa said:
    June 24, 2014 at 12:46

    M-am inscri si eu la o facultate si dupa anul 1 renunt..pur si simplu anul acesta am fost mai mult in depresie..am incercat sa ma mint pe mine ca o sa reusesc ..mergeam doar ca sa nu ii dezamagesc pe ceilalti am vrut sa renunt dupa primul semestru dar nu ,am fost sfatuita sa nu renunt….chiar ma minteam singura ca imi place facultatea cand defapt dimineata nu mai imi venea sa ma trezesc ca sa ma duc..dar mai importanta este fericirea mea..o sa ma inscriu la alta facultate…simt ca i-am dezamagit pe ceilalti dar nu renunt la scoala..

      cascadorys responded:
      June 24, 2014 at 13:47

      Da-i inainte, dar pe drumul pe care il vrei tu!🙂

    dianaa said:
    June 25, 2014 at 16:57

    Da !🙂 multumesc

    Mihai said:
    June 28, 2014 at 17:11

    Salutare! Am dat peste blogul ăsta din întâmplare, da’ sunt mulțumit c-am făcut-o. Am terminat primul an de facultate și mă simt mai mort pe dinăuntru ca niciodată. Totul a trecut așa pe lângă mine de parcă am fost pe pilot automat. Cu excepția unor prieteni pe care mi i-am făcut, nu mă simt deloc satisfăcut sau evoluat. Încep să realizez că pe măsură ce avansez în școală, gândesc din ce în ce mai puțin creativ. Nu știu însă dacă am puterea să încep un drum nou. Arunc câteodată niște idei în discuțiile cu prietenii, familia, idei pe care chiar le-am luat în considerare, dar tot ce fac e să le stârnesc râsul. Nu știu, cred că școala limitează foarte mult. Cum am mai spus, mă simt anesteziat și nu am certitudinea că o să-mi revin să fac ceva din pasiune adevărată. Oricum am vrut doar să-mi împărtășesc și eu părerea. Sunt prea mulți tineri confuzi în ziua de azi.

      cascadorys responded:
      June 28, 2014 at 22:16

      Salut si mersi pentru parere!🙂
      Suntem multi tineri confuzi in ziua de azi, asa-i, iar eu am fost si sunt unul dintre ei. Dar nu regret nicio secunda ca am indraznit sa ma opresc din a ma tari pe un drum care, pentru mine, nu ducea nicaieri. Iar daca te simti anesteziat, fa ceva sa iti revii. Indrazneste sa traiesti asa cum vrei si, sunt convins, o sa reusesti sa faci ceva din pasiune. Doar ca trebuie sa ne ridicam si sa schimbam macazul, sa indraznim sa riscam si sa cautam. Eu inca sper…:)
      Succes in toate si sper sa reusesti,
      Bogdan

    politehnist said:
    September 10, 2014 at 01:45

    La fel cum tu te-ai aflat intr-o astfel de situatie, ma aflu si eu acum. Tocmai ce am terminat anul 2, mai am 3 restante de dat, din care trebuie sa iau 2 pentru a trece in anul 3. Inca de mic am fost cel mai bun din clasa si ai mei au avut tot timpul asteptari mari de la mine. In liceu insa s-a produs ruptura pentru mine. Am continuat sa am note mari, eram foarte pasionat de informatica (inca sunt) insa am inceput sa am probleme din cauza matematicii. Proful era genul care dadea note mici doar pentru a-i veni elevii la meditatii si care nu te invata nimic nici macar acolo, genul de profesor pe care toti il uram si care arata de ce sistemul nostru educational este unde este acum. in momentul in care am luat o nota extrem de mica, ai mei deja au reactionat si mi-au zis ca ar fi bine sa merg la meditatii. Le-am zis parintilor ca proful da note mari celor care merg la meditatii la el si chiar si asa, parintii mei au decis ca ar fi bine sa merg la meditatii la el.(nu vreau sa dau vina pe ei, e si vina mea pentru ca puteam sa ma transfer la o alta clasa unde era un profesor mult mai bun, insa si eu eram mic si poate ca aveam nevoie de indrumarea unui parinte cu experienta ca sa fac pasul asta. Acum regret nespus ca nu am luat decizia asta).Au urmat 4 ani de liceu cu performante la fel de bune ca in anii precedenti, insa BAC-ul se apropia si stiam in sinea mea ca proful nu ne-a invatat mai nimic si ca sunt sanse sa-l pic la mate. Ai mei din nou ma bagasera in alte pregatiri pentru o alta optiune dupa terminarea liceului, optiune pe care au avut grija ei sa mi-o insufle inca de prin clasa a 6-a. Pana la urma am renuntat la aceasta optiune pentru ca se imputinasera locurile extrem de mult si deja simteam obseala cu pregatiri in fiecare zi dupa scoala. A venit si BAC-ul. cu putin noroc am luat la mate aproape de limita in vreme ce la celalalte 2 materii am luat note foarte mari. A venit si admiterea. Prima mea optiune initial era informatica la Universitate, dar acolo nu am reusit sa intru din cauza matematicii(admiterea era la mate si info). Imediat dupa BAC, am primit informatii si despre Politehnica, ca ar fi mai bine acolo, ca e paradisul programatorilor asa ca pana la uma cred ca am fost convins ca asta ar trebui sa fie prima mea optiune. Asa ca am dat la Politehnica. Admiterea la mate era usoara, chiar si la nivelul prost la care am facut matematica, am luat o nota mare, insa aici a fost randul fizicii sa ma traga in jos, pentru ca eu nu ma pregatisem pentru fizica, varianta Politehnica ajungand la mine asa cum am spus, dupa BAC. Din nou m-am lasat influentat de altii si am gresit. Am intrat la Automatica desi nu facusem vreo cercetare despre cum se mananca facultatea asta. Primul an, in afara de programare la celalalte cursuri mi se parea chineza de multe ori(lipsurile matematicii se vedea mai mult ca niciodata). Pana la urma am trecut bine anul, datorita si unor profesori mai indulgenti la unele materii si a copiatului la altele. Ajuns in anul 2, deja lucrurile se complicau, lucruri pe care trebuia sa le stiu nu puteam sa le aplic pentru ca nu le stiam.(in general trebuie sa intelegeti ca in matematica, totul se leaga. Ca sa stii sa inmultesti doua numere mai mari, trebuie sa stii tabla inmultirii, altfel nu vei reusi). In anul 2, tot “norocul meu s-a dus, profesori mult mai dificili decat in primul an, asa ca am ajuns la un numar respectabil de restante. A urmat semestrul 2 unde am redresat putin situatia insa nu de ajuns pentru a trece in anul 3, mai aveam nevoie de vreo cateva puncte credit. Acum, in sesiunea de restante, cu niste examene prost puse (in aceleasi zile cate 2) la unele materii mai “accesibile” am reusit sa nu iau inca vreun punct necesar pentru trecerea in anul 3. Cum am zis la inceput, mai am totusi niste sanse. Partea nasoala e totusi ca nu consider ca am invatat in facultate decat foarte putin si la partea care ma pasioneaza atat de mult, programarea. Acum ma tem de ce urmeaza, nu as putea sa le dau niciodata o veste ca repetarea anului alor mei, in primul rand ei nu stiu ca am atatea restante. Ei sunt genul de persoane care considera importanta parerea cunostinteleor de familie, desi majoritatea nu au vreun copil cu vreo mare realizare, majoritatea in cel mai bun caz cu o facultate facuta in oraselul uitat de lume in care am facut si eu liceul si care lucreaza pana la urma ca vanzatori(nu vreau sa jignesc pe nimeni. Consider fiecare slujba decenta una de care sa nu-ti fie rusine. Tot timpul am avut grija sa respect toate persoanele, indiferent de situatia materiala pe care o aveau). In primul rand nu stiu daca as putea sa renunt dupa doi ani la facultatea asta, nu cred ca am puterea ta, tot ce pot e ca in timpul anului urmator sa ma duc la meditatii la un profesor capabil pentru a ma pune la punct cu tot ceea ce trebuia sa stiu din liceu, dupa care sa trec vara prin cursurile care imi pareau asa de grele la inceput fara minimul de cunostinte necesar pentru intelegerea lor. Stiu ca pare un act de lasitate insa cam asta as avea de gand sa fac. M-ar tenta si inscrierea in acelasi timp la o noua facultate, la o alta pasiunea de a mea, ceva care sa nu cuprinda matematica pe care o urasc atat de mult acum. Cred ca asa as putea sa-mi folosesc in sfarsit capacitatea de a invata cum trebuie, pentru ca trebuie sa ma credeti ca sunt genul care invata foarte usor si care retine pentru mult timp. Gasirea unui job si urmarea unor cursuri recunoscute de programare sunt si ele pe lista. Chiar nu stiu ce sa fac in aceste momente…Sper ca alegerea mea sa fie una buna de data. Scuze pentru aceasta postare lunga insa simteam nevoia sa spun cuiva toate astea, poate pe aici sunt persoane si mai mici care inca isi pot indrepta mai usor greselile,pana nu ai terminat liceul, orice e posibil, fara prea mari consecinte. E bine sa pui piciorul in prag, sa nu va lasati influentati de altii, eu de prea multe ori am fost baiatul caruia ii era rusine sa-ti spuna sa te dai la o parte cand il calci pe picior si acum regret nespus.

      cascadorys responded:
      October 27, 2014 at 14:36

      Multumesc pentru ganduri, domnu’ Politehnist! (pot sa-ti zic asa, desi se vede ca si tu te-ai ratacit pe acolo ca mine?;)) Nu e niciodata prea tarziu pentru o schimbare, sa stii. Eu cand am renuntat m-am vazut blocat, ca nu stiam incotro sa o apuc. Nu aveam ce sa pun in loc, un alt domeniu spre care sa ma indrept cu toata inima. Iar pentru ca nu voiam sa o dau in bara din nou, am zis pas oricarei alte facultati si acum stau pe tusa. Imi pare rau? Nu, deloc! Caci stiu ca o sa vina ziua in care ceea ce e pentru mine isi va face loc in viata mea, dar pana atunci trebuie sa am grija sa fac loc in ea. Da, e bine sa nu te lasi influentat, e cel mai bine. prea multi oameni, condusi de ganduri bune, contribuie la nefericirea altora, prin sfaturile si presiunile pe care le exercita. Mult succes pe mai departe iti doresc si sper sa iti gasesti drumul!😉

    anelisglodean said:
    September 10, 2014 at 01:50

    După primul an de facultate am renunțat și eu. După ce m-am văzut cu diploma de bacalaureat în mână, nu am știut ce să fac cu viața mea. (cred că e o problemă cu care generația noastră se confruntă) Am terminat un profil real și mereu am vrut să fac parte din domeniul medical. Am încercat la UMF în Cluj, unde nu am intrat, iar pe lângă asta, am dat și la Litere (că doar aveam nevoie de o facultate de “rezervă”), tot în Cluj. Cum nu am reușit să intru unde am vrut de la bun început, am zis că merg la Litere, că ce se poate întâmpla?! Am fost mândră de mine că am reușit să intru la Litere la engleză-coreeană și mereu m-am consolat cu gândul că am fost suficient de isteață să trec un examen de admitere. Tot anul am dat dintr-o depresie în alta, iar oamenii îmi spuneau că mă descurc foarte bine unde sunt. Ce nu înțelegea lumea e că îmi era silă să mai intru pe ușa facultății și să particip la niște cursuri despre care eram ferm convinsă că nu mă vor ajuta. S-a sfârșit sesiunea de vară din anul 1 și m-am decis să încerc iar la UMF, unde nu am intrat, din nou! Am fost la câteva sutimi de a fi pe lista de admiși. Oricum, e mare lucru să pic cu 8.05, în condițiile în care nu am luat nici măcar o oră de meditații+ stresul examenelor de la Litere. După ce mi-am gândit viața cu nopți nedormite, am decis că cel mai bine pentru mine ar fi să renunț la Litere, pentru că, așa cum ai zis tu, îmi pierd ani din viață în care aș putea face altceva. Mi-am mai pus nenumărate întrebări: Dacă nu am reușit să trec de anumite examene din prima, cum am să reușesc să trec de examenul de licență care presupune să cunoști toate materiile din anii 1, 2 și 3? De când m-am decis să renunț, am progresat fantastic la limba coreeană, deoarece sunt genul de persoană care progresează într-un anumit domeniu când nu sunt obligată și presată de timp. În orice caz, am câștigat experiență și am învățat cu să-mi folosesc timpul în favoarea mea, chiar dacă nu am citit nimic de plăcere un an, UN AN! Până să intru la Litere, citeam cel puțin 2 cărți pe săptămână. ( Țin să menționez că vara este timpul în care studentul de la Litere mai poate citi ȘI de plăcere)
    Am doar 20 de ani, de abia am început să descopăr lumea și sunt fericită că fac parte din categoria oamenilor care nu fac o facultate doar pentru că e la modă.

      cascadorys responded:
      October 27, 2014 at 14:38

      Anelis,
      Multumesc pentru impartasirea celor cateva ganduri. Felicitari pentru ca ai reusit sa iei decizia pe care o consideri corecta! Ce sa iti spun…mult succes la UMF data viitoare?😛

    Adi said:
    January 6, 2015 at 20:41

    Hei te inteleg perfect si chiar prin asta trec si eu acum…. inca nu stiu ce o sa fac insa vreau sa te intreb, acum ce mai faci ?

      cascadorys responded:
      January 7, 2015 at 18:40

      Acum lucrez freelancer pe grafica si design. Si in curand o sa ma schimb spre altele. Experimentez, as putea spune.🙂

        Adi said:
        January 15, 2015 at 15:02

        Ai urmat cursuri pentru grafica si design sau ai invatat singur acasa? Acelasi drum as vrea sa il urmez si eu insa deocamdata imi este frica de faptul ca mi-as putea dezamagi parintii.

        cascadorys responded:
        January 26, 2015 at 16:26

        Nu am urmat, am mers pe cont propriu. Oricum, consider situatia de fata una temporara. Succes!

    Deea said:
    January 12, 2015 at 19:22

    Si eu ma aflu in aceeasi situatie- de a renunta la o facultate care pur si simplu nu mi se potriveste. Am ales o facultate cu profil economic desi terminasem un liceu cu profil uman. Am ales sa fac asta in speranta ca atunci cand voi termina voi avea mai multe oportunitati de angajare. Acum insa mi-am dat seama ca nu e deloc ceva ce-mi place plus ca aici sunt destui care nu stiu nici macar sa faca un calcul simplu dar au doar note mari la toate examenele pentru ca le iau pe bani. Chestia asta ma enerveaza si mai tare si ma face sa renunt.
    M-am regasit foarte mult in ce ai scris aici. Sper si eu,la fel ca tine sa iau decizia corecta. Succes in continuare !

      cascadorys responded:
      January 12, 2015 at 23:40

      Hey! Multumesc pentru mesaj! Sper si eu sa iei decizia corecta (pentru tine) si ma bucur daca ce am scris eu pe acolo te-a ajutat, oricat de putin! Mult succes!

    Alice said:
    January 26, 2015 at 16:15

    Adevarul e ca si eu ma gandesc serios sa renunt la facultate si toata lumea imi spune sa nu fac asta.Sunt in anul I tot la poli si am impresia ca am facut o algere foarte proasta.Din primele saptamani vroiam sa plec iar acum incerc sa trec de prima sesiune si se vede ca nu imi place deloc ceea ce fac.Abia astept sa renunt!In definitiv nu a fost prima mea alegere,a fost o alegere influentata de toata lumea,de la prieteni pana la familie.Daca tot renunt o sa ma analizez sa vad ce ma face cu adevarat fericita.Cred ca ai luat o super decizie cand ai renuntat.Acum ai suficient timp sa te gandesti la ce vrei sa faci cu adevarat.Mult succes!:)

      cascadorys responded:
      January 26, 2015 at 16:27

      Mult succes tie, o sa ai nevoie de el!😉 Mersi de ganduri si sper sa gasesti ceea ce te pasioneaza…:)

    Him said:
    February 24, 2015 at 10:04

    Fara sa exagerez sunt fix in aceeasi situatie ca si cea descrisa de tine mai sus, aceiasi facultate, aceleasi intrebari fara raspuns. Doar ca eu am repetat anul 1. Cred ca asta a fost un semn de la bun inceput si ar fi trebuit sa renunt din start, dar la indemnurile alor mei am fost nevoit sa continui, mergand din ce in ce mai prost. As putea sa renunt si in momentul de fata. Atat ca nu ca nu stiu ce sa fac cu viata mea. Poli mi-a distrus orice pasiune. Nu am nici cea mai mica placere in a face ceva. Nu mai am vise, sperante. Si plus ca un parinte de al meu are probleme de sanatate, simpla veste ca as abandona facultatea il va distruge la propriu. Un sfat? Mersi!

      cascadorys responded:
      February 24, 2015 at 14:19

      Salut si mersi de mesaj!🙂
      Cat despre sfat, nu stiu cat de in masura sunt sa il dau. Ma regasesc si eu in ceea ce spui tu – desi eu am o multime de vise, sperante si placeri – nu stiu ce sa fac cu viata mea. Adica, desi am renuntat deja de aproape 2 ani (si nu regret deloc), tot nu mi-am gasit telul ala pentru care sa traiesc. Un scop adica, ceva care sa ma motiveze la maxim si care sa ma faca sa dau totul. Dar inca il caut si stiam ca Automatica nu e locul unde sa il gasesc. Asa poate si la tine: chiar daca nu stii ce sa faci cu viata ta, incearca sa afli. Cauta. Eu zic ca o sa gasesti. Eu zic ca o sa gasim. Spor in toate!🙂

    Ionut said:
    April 28, 2015 at 17:03

    alut,am terminat liceul anul trecut,am aplicat la doua facultati,cei drept, facultati la care se intra pe baza de dosar.Am fost repartizat la alt profil fata de cel ales de mine,electromecanica, eu imi doream la calculatoare.Cand a inceput facultatea am sesizat ca acel domeniu nu ma pasioneaza deloc, m-am gandit mai bine si nici programarea nu m-ar fi satisfacut. Dupa doua saptamani m-am retras de la facultate.Am zis ca voi da anul acesta la alta facultate care imi place, dar din pacate nu am decis la ce facultate sa aplic.Doresc o facultate care sa imi placa,aici nu ma refer la materii, ma intereseaza la potentialul job pe care il voi obtine dupa terminarea acesteia.Singurele mele “pasiuni” ar fi cele de a viziona filme,uneori ma uit si la trei filme pe zi,imi place sa ascult muzica,in special vioara,dar nu am incercat sa cant pana acum la acest instrument,sa calatoresc, imi place moda anilor 20-60 din SUA,aici ma refer la toata viata din acea perioada,inclusiv muzica,absolut totul si cam atat. Din asta se intelege ca majoritatea informatiilor le primesc pe cale vizuala si auditiva,nu imi place sa citesc,dar deseori imi imaginez scenarii de filme,sau de orice gen. Nu stiu ce sa zic de facultatea de film,ma gandeam sa ma duc,dar nu stiu daca m-ar pasiona cu adevarat asta. Ma gandisem sa ma duc la o facultate de finante-banci,adica la ASE, dar imi imaginez ca este greu sa iti gasesti un loc de munca la terminarea ei. Ma mai gandeam sa ma fac antreprenor, sa imi deschid propria afacere, dar nu cred ca am talentul necesar pentru a scoate un profit care sa imi satisfaca nevoile personale.In rest,ca materii, pot spune ca nu ma impac cu ele.Nu am o materie preferata, desi la bac am avut de ales la a 3-a proba dintre chimie, fizica si biologie asa ca am ales biologia.Nu vreau sa comit aceeasi greseala ca anul trecut,sa intru la o facultate care nu imi place, ba chiar am intrat la fara taxa.In cele doua luni ramase,ma gandesc ca am timp sa invat pentru admitere, dar vreau sa hotarasc intelept si sa nu regret decizia luata.

    robert said:
    July 16, 2015 at 22:46

    Salut,

    Eu am dat-o cotita din anul I. Am vazut cum se trateaza Matematica, Fizica, Mecanica, Programarea la Politehnica si am zis ca decat sa indur 4 ani asa ceva, mai bine nu.

    Pur si simplu m-ar fi omorat. Toata creativitatea se ducea dracu. Cand terminam cursurile si ajungeam acasa eram obosit. Nu mai aveam chef de nimic.

    Atunci am zis ca vreau sa lucrez pentru visul meu si nu pentru visul altuia.

    In schimb m-am dus la o alta facultate, tot de Automatica. A fost mult mai usoara si asta am si urmarit defapt. Cursurile au fost foarte OK, profesorii de treaba. Nu m-a frecat nimeni la cap. A fost facultatea perfecta! Am trecut prin ea ca prin branza. Sa nu intelegeti gresit cum ca nu am studiat. Ba chiar am studiat si am finalizat cu 10 la examenul de licenta.

    Asa trebuie sa fie si o facultate. Nici grea, nici prea usoara dar sa nu te aglomereze si sa ai timp sa faci ce vrei tu🙂

    Bineinteles, am fost judecat masiv pentru ca am renuntat la Politehnica. Rau de tot🙂 Adica jigniri d-alea nasoale, n-au mai vorbit unii cu mine vreo 6 luni. Au zis ca sunt de neinteles, sunt cretin, capiat, ca ma dau batut asa usor, ca nu stiu sa lupt.

    Culmea, am primit jigniri din partea unora care terminase facultatea dar se chinuiau sa isi gaseasca un job. LOL

    Ca si idee. Anual Romania produce ~ 2000 de studenti la Jurnalism. 90% dintre ei isi gasesc de lucru in alt domeniu. What the fuck !?!

    Am intalnit oameni care nu au luat bac-ul si erau mult mai departe decat mine. Culmea, nici nu pareau destepti. Erau oameni normali doar ca oamenii aia isi gasise ceva de lucru si…lucrau zi si noapte pentru visul lor. Erau insistenti. Oamenii aia citeau foarte mult, citeau orice, tot. Oamenii aia nu se culcau linistiti cu capul pe perna ci intotdeauna se gandeau la ce aveau de facut.

    Asa ca, dupa cum vad eu lucrurile, daca vrei sa ai succes atunci trebuie sa lucrezi in mod inteligent si mult. 8 ore pe zi nu sunt suficiente. Vei avea multe nopti pierdute.

    Ca sa rezolvam problema asta cu vietile jalnice.
    De acord. Majoritatea avem vieti jalnice. De ce nu ne valorificam potentialul ? Pentru ca exista potential. Cat timp gandim, vorbim, vedem, s.a.m.d putem sa realizam ceva.

    Cred ca tot ce trebuie sa facem este sa comunicam ceea ce vrem sa facem si sa argumentam.

    Ca sa dau un exemplu:

    Eu vreau sa construiesc un automobil electric cu consum de energie redus. Asta este target-ul meu. Construieste-ti un plan. Lucreaza. Gandeste. Atrage-ti oameni in jurul ideii. Prezinta ideea. Conecteaza-te cu lumea. Cere ajutor. Cere sfaturi. Realizeaza automobilul. Fii fericit ca ai realizat ceva util🙂

    Well, viata este scurta si este cea mai frumoasa experienta. Daca nu facem ceva util si ne rezumam la a trai doar, atunci nu prea ii vad rostul.

    Robert

    repetentul said:
    July 31, 2015 at 13:25

    si ce faci acum cascadorys, ti-ai gasit de lucru? si eu am renuntat la poli, tot calculatoare… incerc sa-mi dau seama ce sa fac cu viata… dar fuck off, tot pe chaturbate imi gasesc alinarea… cred ca o sa incerc la ase pana la urma…

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 17:18

      Scuze de raspunsul tarziu, nu prea am mai intrat pe blog de cand m-am mutat la mine acasa (bogdanmatei.ro). Da, lucrez de atunci (din anul 2), ca freelancer pe grafica si design. Mi-a fost greu la inceput, dar acum imi e bine. nu stiu daca o sa fac toata viata asta, dar e un pas in dezvoltarea mea de care ma bucur si pentru care sunt recunscator. Mult succes si tie!😉

      P.S: Articolul si blogul s-au mutat aici: http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/.

    Maria said:
    December 29, 2015 at 21:03

    Din nefericire multora le lipseste curajul de a se impotrivi gandirii de turma pe care o au majoritatea. M-am retras de la facultate dupa primul semestru. Chiar daca am ales facultatea din pasiune, am fost dezamagita din prima saptamana. De abia atunci am constientizat ca specializarea mea, ca multe altele, e inutila in tara asta, ca nu ma ajuta cu nimic.Asa ca am lasat facultatea pt a-mi urma visul de a lucra in domeniul medical. Chiar daca din motive financiare am ales postliceala, nu regret , iar in momentul in care m-am retras m-am simtit foarte fericita ca am avut curaj deoarece, cum ai spus si tu, nu se merita sa pierd ani din viata facand ceva ce nu imi place, urmand regulile altora.

    Dd said:
    January 5, 2016 at 23:08

    Si eu sunt in anul 2 la facultate semestrul 1 , se apropie sesiune si simt ca nu mai pot face materiilor ăstora , pur si simplu nu le mai înțeleg .De fiecare data când vreau sa ma apuc de invatat , parca ceva ma tine sa nu o fac , am ajuns sa îmi fie scârbă de materiile astea. Părinții mi-au zis sa renunț de prin anul 1 dacă văd ca nu fac fata , dar am ezitat mintindu-ma ca o sa reușesc ,dar adevarul e ca nu ma mai descurc …. Iar acum am teama asta de ale spune alor mei ca vreau sa renunț ,simt ca ii voi dezamagi …

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 17:16

      In primul rand, scuze pentru raspunsul tarziu, nu prea am mai vizitat blogul. Ai un update legat de situatie? E delicat cu renuntatul, intotdeauna. Mai ales ca ajungi sa fii privit ca fiind prost, sau lenes, sau nu mai stiu cum. Sper sa iei decizia cea buna sau sa reusesti sa te mobilizezi si sa tii pasul. Important e sa iti placa, doar asa vei putea depasi greul. Mult succes!

      P.S: Articolul si blogul s-au mutat aici: http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/.

    Ionut said:
    January 15, 2016 at 23:25

    Eu am terminat facultatea de chimie. Nici acuma nu stiu pe ce considerente am ales-o dar am terminat-o. Lucrez oarecum in domeniu dar ce sa fac pentru ca nu imi place si simt ca nu mai vreau sa continuu pe acest domeniu. Am simtit in anul 3 ca nu imi place dar am cedat presiunilor si am terminat -o Acum la 3 de la terminare ma simt go si ne pus in valoare. Eu am ajuns sa dau vina pe parinti si pe mine si sa fiu nervos…Si nu prea am curaj sa renunt la job pentru ca e un colectiv placut si oameni de treaba, dar simt va nu ma defines te. Ce sa fac?

      Ionut said:
      January 16, 2016 at 16:20

      Salut, ce coincidenta, ma numesc tot Ionut. Daca vrei sa-mi citesti povestea, uita-te mai sus la comentariul de pe data de “April 28, 2015 at 17:03”. Acum sunt la a 2-a greseala, sincer, nu stiam ce sa fac asa ca am mers din nou pe un drum gresit. In fine, acum vorbim despre tine, nu despre mine. Probabil ai 24-25 de ani, esti inca tanar, altii pornesc pe alt drum pe la o varsta mult mai inaintata decat a ta. Daca stii ce-ti place sa faci, fa-o, dar sa fie un domeniu care te pasioneaza. Iti va fi foarte greu, dar nu imposibil! Povestea lui Pera Novacovici te va impresiona, daca nu cumva ai citit-o pana acum! Si eu imi vars nervii pe parintii mei deoarece nu imi place ceea ce fac in prezent, m-am dus ca idiotul la o postliceala, ma gandeam ca ma voi muta in alta tara, ca imi voi cumpara un apartament, ma gandeam ca ma voi descurca, chiar daca eram constient ca ceea ce voi profesa nu imi place. Acum ma cert in fiecare zi cu parintii si nu am curajul sa le spun ca nu imi place ceea ce fac. Mi-au asigurat toate conditiile impuse de mine, dar sunt tot gol pe dinauntru, si acum stiu ce vreau sa fac. Timpul trece, cu cat aman aceasta decizie mai mult, cu atat sansele mele de reusita scad, asa si la tine, daca nu mai poti rezista, renunta, dar de data aceasta sa-ti asumi responsabilitatea, sa nu dai vina pe nimeni daca nu vei reusi din prima sa finalizezi ceea ce ti-ai propus. Ar trebui sa fii mai matur decat mine in gandire, poate ca esti, asa ca nu are de ce sa-ti fie teama sa renunti la job. Pe tine nu te intretin parintii, cel putin asa cred, asa ca nu trebuie sa le dai explicatii, este viata ta, nu a lor! In primul rand, tu ar trebui sa fii fericit, iar, in al doilea rand, pe parcurs sa-i faci si pe altii fericiti. Probabil ai consitentizat ca banii nu sunt totul pe lume, implinirea sufleteasca este ceea ce conteaza cu adevarat, iar din ce in ce mai multi oameni isi dau seama de acest aspect pe la o varsta prea inaintata. Daca vei lua decizia sa renunti, vei regreta o perioada, dar intr-un final iti vei da seama ca ai luat decizia corecta. Bafta, sa ne anunti ce ai facut pana la urma, poate vei inspira cat mai multe persoane sa faca ceea ce vor! Daca mai ai o intrebare, nu ezita sa ne anunti!

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 17:13

      Ionut (Ionut 2, se pare), stii ca nu poate nimeni sa iti spuna ce sa faci, ci doar tu. Deocamdata, uita-te la partea plina a paharului: ai o sursa de venit si oameni faini in jur. Totusi, pentru ca zici ca nu iti place si ca nu te implineste, reorienteaza-te. Nu e niciodata prea tarziu, desi devine tot mai greu cu trecerea anilor. Investeste timp, in paralel, in drumul care crezi ca te-ar face fericit. Fie ca e vorba de o scoala, de un job sau de o afacere, tu stii mai bine ce te pasioneaza si ce ti-ar umple sufletul. Mult succes!

      P.S: Articolul si blogul s-au mutat aici: http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/.

    MAIER ZSOLT said:
    January 26, 2016 at 20:20

    Salut..acuma am dat de acest blog evident cu intrebarea “daca am gresit facultatea”…ma linisteste putin sufleteste ca nu numai eu sunt in situatia aceasta…liceul l-am ales din revista doar cu simplul motiv ca mi-a placut numele profilului..am ales sa termin stinte economice fara nici o satisfactie si la terminarea liceului sa imi dau seama ca nu mi-a placut gen contabilitatea etc.. dar ma gandesc ca din cauza ca nu m-am implicat prea mult….dupa liceu nehotarat si parinti mei find intro situatie financiara momentana mai dificila nici de-a ruptul capului nu am vrut sa ma duc la o facultate cu taxa..tatal meu fiind electrician am fost cu el cateva veri in timpul liceului pe teren sa fac instalati in diferite locuinte si cat de cat mi-a placut mai ales satisfactia cand am reusit sa fac singur o parte din instalatie (pentru care nu trebuie sa fii electrician ca sa poti face)..

    Am vrut sa intru la politechnica din Cluj la fac de instalati dar la vorbele lui taicamio “de acolo 15% isi gasesc loc de munca si cealalta varianta Ingineri electrica acolo mai mult de 50%”

    Fiind o persoana destul de usor influentata pe vremuri am ales ingineria electrica la poli…cu admiterea nu am avut probleme..
    Primul an a trecut cum a trecut..parca se preda chineza ..de examene am trecut cu cate un 5:) sau pe copiate dar fara sa imi dau seama ca nu imi place deloc..
    Sunt in anul 2 in timpul sesiuni din primul semestru si imi este scarba cand ma pun sa citesc cursurile sau sa fac probleme din seminari care nu prea imi ies..

    Am vrut sa ma las deja in anul 1 dar vorbele altora lasa ca tre sa inveti..daca nu inveti normal ca e greu bla bla..acum sunt im momentul in care mi-am dat seama cu siguranta ca nu e de mine si nu am renuntat pana acuma doar din simplul fapt ca ii dezamagesc pe ai mei…

    In primul an de facultate am inceput un business pe cont propriu cu ajutorul unui prieten si pot sa spun ca de 1an jumate nu am cerut un ban de la ai mei..Idea este ca businesull acesta prin care am dobandit cateva aptitudini de comunicare cu clienti este total paralel cu politechnica…si mi-am dat seama ca imi place foarte mult …
    Am vrut de mult sa ma las de poli si sa ma.apuc de facultatea de business…am scris gandurile mele destul de dezordonat dar se intelege..

    Zilnic traiesc cu gandul ca daca ma las de facultate ce ma fac ca nu ma pricep la nimica…cred ca toti traim cu sentimentul acesta..

    Nu prea stiu sigur ce mar incanta sa fac cu mult drag din cauza ca am foarte multe pasiuni toate au legatura cu natura..gen practic ciclism, pescuit sportiv in curand la nivel competitional,, iarna snowboarding la nivelul la care am putut sa invat si pe alti…

    Momentan sunt total confuz..renuntarea facultati il consider momentan un strict necesar altfel oricum scapa ea de mine..prea multe restante etc..

    Ma bucur mult ca am dat de blogul acesta ..sunt foarte curios cu ce te ocupi acuma..cu mare drag
    Maier Zsolt

      Ionut said:
      January 26, 2016 at 21:06

      Salut, chiar daca acesta nu este blogul meu, ma bucur ca ai scris aici. Sunt curios cati ani ai, te-ai gandit serios sa renunti? Sau nu stii sigur ce sa faci in viitorul apropiat?

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 17:08

      Maier, scuze pentru raspunsul super intarziat, mi-am mutat blogul si am cam uitat de cati oameni citesc articolul asta. Asadar, de ce vrei neaparat sa faci o facultate? Lasa presiunea deoparte si da-i bataie cu afacerea sau planurile tale! Traim intr-un secol al oportunitatilor, putem face cam orice si fara diplome, adica fara sa urmam drumul clasic, recomandat de toti. E foarte important sa faci ceea ce iti place, sa rezonezi cu activitatile pe care le depui – nu 100%, dar cat mai mult. Asadar, din experienta iti spun, mergi pe drumul care ti se potriveste, chiar daca nu e usor sau daca o sa fii privit ciudat. O sa merite din plin! Mult succes si multe reusite, Bogdan!

      P.S: Articolul si blogul s-au mutat aici: http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/.

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 17:10

      Am uitat sa raspund: sunt freelancer pe graphica si design. Calatoresc mult (mai ales cu bicicleta). Scriu despre asta (inclusiv doua carti). Nu a fost usoara tranzitia, dar acum e mult mai fain.🙂 Sper ca in viitor sa mai fac schimbari, dar le iau pas cu pas.

    Robert said:
    March 6, 2016 at 18:11

    Intamplator am dat peste acest post si mi se pare foarte interesant subiectul, sunt in anul 3 la politehnica, si sincer desi simt ca nu fac mare lucru timpul trece foarte repede si nu invat nimic. Gândul sa renunt e dar gândul ca mai am putin si termin ma motiveaza. Am avut o perioada de aprox 1 an in care am lucrat full time pe langa facultate. Ce va recomand totusi celor ce ati intrat la facultate si vedeti ca nu e de voi, profitati de primul an, exista un program special pentru studenti prin care poti sa ajungi in america sa lucrezi pe timpul veri. Eu am fost acolo si tin sa va spun ca este incredibil. Am capatat o alta perspectiva asupra vietii, oamenii sunt mult mai deschisi, si am facut si ceva banunti cu care m-am rasfatat putin. Idea e sa nu ai restante in primul semestru, nu multe , apoi aplici la o firma specializata in asta si ei te ajuta cu ce ai nevoie.. evident costa, dar strangi banii respectivi in state. Programul respectiv se numeste work and travel. Cam atat am sa va spun pana acum. Multa bafta in alegerile voastre.

    Mirabela said:
    April 7, 2016 at 11:56

    Buna tuturor ! Si eu am o problema care ma macina, m-am chinuit sa intru la medicina ,am intrat insa am avut restante si nu aam trecut mmai departe. M-am reprofilat lla modul ca acum am o mica afacere.. Gaandut sa dau iar admitere ma bate la cap. Nu ma motiveaza perioada lunga de studii,nici salariile de nimic din Ro nici varsta pe care o am acum ,24ani avand in vedere ca fac dureaza +9ani si e constant cwva de invatat. A fost visul meu de mic copil iar acum nu stiu ce sa fac. Voi ce ma sfatuiti?

      de said:
      April 22, 2016 at 16:48

      Apuca-te de altceva. Daca vrei sa faci medicina trebuie sa fii hotarat de la inceput fara sa te indrume cineva, apoi cand ajungi student si vezi cum trec anii pe langa tine iar altii isi fac o familie sau au timp liber sa iasa cu familia, prietenii , fara sa se gandeasca ca trebuie sa se intoarca acasa ca sa studieze ai sa-ti doresti sa fii dat la alta facultate.Si poate ca ai 24 de ani, termini facultatea la 30 si de dai rezidentiatul apoi surpriza s-ar putea nici sa nu iei ce specializare vrei .

        cascadorys responded:
        November 30, 2016 at 17:04

        Depinde ce vis e mai puternic.🙂

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 17:04

      Buna, Mirabela! Raman uimit de cata lume viziteaza articolul asta si scuze pentru raspunsul tarziu, nu am mai verificat blogul de aici de cand cu noua adresa. Asadar, eu iti spun sincer: daca e visul tau, mergi la medicina! Nu o faci pentru bani, ci pentru tine (sau altii, pe care ii ajuti). Insa, nu uita ca medicina implica o tona de sacrificii, deci pune in balanta toate aspectele. Dar din nou, daca tu asta vrei, eu zic sa faci in asa fel incat sa nu te opreasca nimeni si nimic pe cale. Mult succes si astep povesti faine!

      P.S: Articolul si blogul s-au mutat aici: http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/.

    Vali said:
    June 17, 2016 at 02:08

    am citit toate comentariile chiar daca la 8 dimineata am examen la conta :))
    am avut o revelatie zilele trecute in timpul unui alt examen..” ce caut eu aici?” :))
    chiar si sub anonimat imi este teama sa spun ce mi-ar placea sa fac si nu inteleg motivul. poate ca nu cred suficient in mine sau poate ca ma gandesc ca faptele mele nu vor avea un rezultat..si gresesc.
    visez ca intr o buna zi, violenta, sub orice forma a ei, va fi redusa considerabil. stiu, tine de educatie si e greu sa schimbi mentalitati, dar sunt sigura ca voi fi cea mai fericita stiind ca am incercat🙂
    poate ca nu voi renunta la facultate, dar voi face lucruri care sa mi aduca bucurie sufleteasca
    Zile fericite, va doresc!

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 17:01

      Hey! Zile fericite si tie si spor cu gasitul drumului care sa le aduca! Stiu ca poate parea greu sau fara sens uneori, dar se poate. Nu stiu exact problemele cu violenta, dar nu face bine. Sper ca ai luat examenul la conta!😉 Daca pot sa te ajut cu ceva, cu mare drag.

      P.S: Articolul si blogul s-au mutat aici: http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/.

    madalina said:
    November 14, 2016 at 13:39

    Super articol, frumos spus. Mă regăsesc in tot ce ai scris aici. Sunt anul 3 la kinetoterapie, dar mi-am dat seama ca nu îmi place deloc si ma gândesc sa renunț.
    Felicitări pentru curajul de a lua aceasta decizie!

      cascadorys responded:
      November 30, 2016 at 16:59

      Buna, Madalina! Mersi de mesaj, apreciez. Pot sa iti dau un mic sfat? Daca tot ai ajuns in anul trei, nu mai bine mai incerci putin? Nu de alta, dar ai investit prea mult timp ca sa nu ramai cu ceva – cine stie cand o sa te ajute, macar financiar.🙂

      P.S: Articolul si blogul s-au mutat aici: http://bogdanmatei.ro/de-ce-am-renuntat-la-facultate-si-ce-am-invatat-din-asta/.

Leave a Reply

