A fi sau a nu fi…în rând cu lumea!?!

Posted on Updated on


Mă sună un prieten săptămâna asta să îmi spună că a luat și el BAC-ul, acum, în sesiunea de toamnă. Și nu l-a luat până acum nu pentru că nu a putut, ci pentru că nu a vrut. Înclin să cred că a vrut să se simtă puțin mai special, să arate că poți să fii inteligent și fără un clișeu de examen de grădiniță, că doar asta a devenit Bacalaureatul de pe la noi. De aici probabil și răspunsul meu: “Bravo! Acum ai intrat și tu în rândul lumii!”.

Ce înseamnă, de fapt, să fii în rând cu lumea?

Și i-am dat răspunsul conștient fiind că el exact asta nu își dorea – să fie în rând cu lumea. Dar am vrut să generez prin acest răspuns o serie de gânduri în mintea mea. Iar acum, iată că le așez în lumea virtuală.

Nu înțeleg de unde dorința de a fi în rând cu ceilalți; și nu pot să cred că cineva și-ar putea dori asta. Mă uit în jur, la oameni. Ce fac aceștia? Nimic din ce mi-aș dori. Aleargă, de dimineață până seara, de când se nasc și până mor. Merg la școli ce nu le plac, acceptă job-uri care nu îi satisfac, întemeiază familii de care nu se ocupă. Se mulțumesc tot timpul cu puțin, deși ar putea avea, oricând, atât de mult! Merg pe drumurile bătătorite, dar, culmea, visează să ajungă unde nu a mai ajuns nimeni. Muncesc pe brânci, de parcă materialul i-ar face fericiți. Nu se gândesc la cei dragi și nu mai cred în visele lor. Și uite așa rămân blocați în rutină. Și în nefericire. Și visează luna de pe cer, dar o caută prin noroiul negru din uliță. De dorit? Nu chiar, zic eu.

Alternativa, există?

Deși realitatea e mai puțin roz decât îmi place mie să o văd, sper că avem o alternativă mulțumitoare, dar de contrast, la “rândurile lumii”. Nu de alta, dar noi, ăștia mai “pe dos”, unde ne ducem?😀

Nu ne ducem nicăieri, zic, din nou, eu. Rămânem printre “rânduri”, deși știm că, oricât de mult ne-am confunda, niciodată nu vom face parte din ele. Stăm să schimbăm cât mai multe. Să arătăm că se poate visa, că se poate trăi frumos, că lucrurile încă se pot face altfel. Stăm să dovedim că nu o diplomă te face om, sau învățat. Și că nu o școală te educă, ci tu ești cel care te educi.

Vrem să redescoperim frumosul, și să-l împărțim cu voi. Vrem să arătăm că nu banii aduc fericirea, ci fericirea este cea care aduce bani. Mai vrem să stăm să vă arătăm ce înseamnă pasiunea, viziunea și optimismul. Pentru că vrem să vă amintiți că și voi aveați aripi cândva. Nu vrem să plecăm…iubirea încă există și poate schimba totul. Iar succesul…vine cu mulțumirea; iar mulțumirea, cu succesul. Stăm să vă arătăm că nu avem nevoie de iPhone, lap-top, sau haine de firmă ca să fim oameni. Pentru că ne place să credem că tot bunătatea, compasiunea, respectul sunt cele care ne definesc. Noi nu suntem școala pe care am făcut-o, job-ul pe care îl avem, sau banii din portofel. Noi încă mai credem în libertate. Și în unicitatea drumurilor. Noi încă mai credem (și sperăm) la mai bine.

Așa că, nu, nu plecăm nicăieri. Stăm și încercăm să arătăm că moneda încă mai are două fețe.

6 thoughts on “A fi sau a nu fi…în rând cu lumea!?!

    Subconstientul Genial said:
    September 6, 2013 at 23:05

    Te rog,lasa-mi macar speranta libertatii intr-o tara in deriva,cu oameni pe masura.

      cascadorys responded:
      September 6, 2013 at 23:12

      Libertatea nu as lua-o nimanui, niciodata, daca ar depinde de mine. Cred ca ne defineste ca oameni!

    ivanilici said:
    September 9, 2013 at 01:23

    Monsier, fericirea aduce bani? Las-o, bre, ca sunt multi fericiti si saraci.

      cascadorys responded:
      September 9, 2013 at 06:26

      Era o idee..:”Nu poti avea destul decat pe doua cai: fie strangand mai mult, fie dorind mai putin.” In sensul asta, cei fericiti sunt bogati. Daca o luam strict matematic, ai dreptate, sunt multi fericiti si saraci.

    Natanael Coman said:
    October 30, 2013 at 19:20

    “nu banii aduc fericirea, ci fericirea este cea care aduce bani”
    Fraza care m-a cucerit!

      cascadorys responded:
      October 30, 2013 at 19:26

      🙂

Leave a Reply

