Astăzi[…]MMT…

Posted on Updated on


Mulțumită lui Cristi (îl poți vizita aici), am dat peste site-ul MakesMeThink.com, care prezintă mici povești spuseThinking de oameni de pretutindeni. Povestirile au două lucruri în comun: încep cu “Astăzi” și se termină cu “MMT”(Makes Me Think = mă pune pe gânduri). Mi-au plăcut multe dintre ele, mai ales pentru faptul că trezesc în mine atunci când le citesc multe gânduri care nu sunt de obicei acolo, deși ar trebui. Și pentru că sunt adevărate!:D Iată mai joc câteva dintre ele traduse; și, cine știe, poate pe viitor vor mai apărea și altele. (La traducerea în limba română structura amintită mai sus nu a fost păstrată).

Astăzi, după despărțirea definitivă a părinților mei, în timp ce o ținem pe mama când plângea, mi-a zis printre lacrimi:”Cel mai greu în viață este să dai drumul la ceea ce ai crezut că era real, dar care, de fapt, nu a existat niciodată!”

Astăzi, i-am trimis fiului meu un mesaj la 8 AM în timp ce conducea spre școală:”Arăți atât de bine astăzi! Ai grijă de tine! Cu dragoste, Mama!”. Nu aveam de unde să știu că acest mesaj va deveni motivul pentru care voi ajunge la spital la terapie intensivă. “Un caz clasic de scriere a mesajelor în timpul conducerii”, a spus paramedicul.

Astăzi, când i-am spus fiicei mele de 6 ani că toate visele ei pot deveni realitate dacă își urmează inima și actionează, ea mi-a luat în mână legitimația de la Walmart și m-a întrebat plină de sinceritate:”Așa ai făcut și tu, Mami?”

Astăzi am absolvit colegiul! Mi-a luat 6 ani în timp ce am lucrat full-time și m-a stresat de foarte multe ori, dar sunt primul din familie, după multe generații, care termină colegiul.

Astăzi, nu mi-am sărutat mama de “La revedere”, cum obișnuiam să fac în fiecare dimineață…practic de când mă știu. Am făcut-o intenționat, pentru că mă enervase și mi-am zis:”Oricum, nu e ca și când e ultima mea șansă de a o săruta!”. A murit după-amiază de la un atac subit de inimă, înainte de a ajunge eu acasă.

Astăzi, în timp ce mă plimbam am decis sa trec prin cimitirul satului. Acolo am vazut o bătrânică citind o carte lângă un mormânt. Am început să vorbesc cu ea crezând că şi-a pierdut soţul de curând, dar am aflat că a făcut asta în fiecare săptămână în ultimii cinci ani. Dragostea şi loialitatea ei m-au pus serios pe gânduri.

Astăzi, un om al străzii a fost prins încercând să fure o conservă din magazinul la care lucrez, iar managerul în loc să cheme poliţia i-a cumparat acelui om un întreg bax de conserve şi i-a spus că ar prefera să nu îl mai prindă furând vreodată.

Astăzi, ne-am amintit de începuturile noastre când părinţii ne certau aspru pentru că ne-am căsătorit în afara religiilor noastre. Îmi aduc aminte clar cum îmi spunea mama: „Lucrurile nu vor merge bine între voi! Nu sunteţi făcuţi unul pentru altul!” Şi iată-ne aici, după 35 de ani, căsătoriţi şi încă împlinindu-ne visele împreună.

Astăzi, soţul meu încă mai are bileţelul de dragoste pe care i l-am scris în clasa a-V-a.

Astăzi, medicii i-au dat mamei mele între 6 si 9 luni de trăit, dar ea s-a prezentat la magazinul ei pentru a lucra la fel ca în celelalte zile. De ce? ”Pentru ca îmi iubesc afacerea. Iubesc ceea ce fac!”, mi-a spus ea ieşind pe uşa din faţă.

Astăzi, în timp ce călătoream în Kenya, am întâlnit un refugiat din Zimbabwe. Era extrem de slab şi arăta foarte rău. Mi-a spus că nu mai mâncase de mai bine de trei zile. Apoi prietenul meu i-a dat restul sandwich-ul pe care îl mânca. Primul lucru pe care acel om l-a spus a fost: ”Îl putem împărţi!”.

Astăzi, de ziua mea, ultima livrare de pizza pe care am făcut-o a fost către unul din clienţii obişnuiţi. Când a deschis uşa, a aruncat confetti ,a luat pizza şi a spus: ”Jason, mi-ai livrat pizza timp de doi ani şi de fiecare dată a fost caldă şi delicioasă. Colegul tău mi-a spus că voi fi ultima ta livrare pentru ca îţi iei noaptea liberă pentru a sărbători ziua ta de naştere. La mulţi ani! Să te distrezi şi pentru mine”. Şi mi-a dat 100$ bacșiș.

Astăzi, când tatăl meu m-a întrebat de unde am vânătaia de pe braţ mi-am dat seama că nu îşi aminteşte că el m-a lovit cu o seară în urmă în timp ce era beat.

Astăzi, doamna profesoară m-a surprins uitându-mă la cicatricile de la încheieturile mâinilor. Ea s-a aplecat spre mine si mi-a spus: ”Devenim mai puternici în locurile unde am fost răniți.”

Astăzi, la aproape un an de când mama mea a decedat, am deschis o cutie cu lucruri personale pe care le-a avut cu ea la spital în timpul ultimelor zile. Primul lucru ce mi-a atras atenţia a fost jurnalul ei. L-am deschis la ultima pagină şi am citit:”Viaţa e făcută să fie trăită şi eu am trăit-o. Mi-am asumat riscuri. Am simţit pasiune. Am descoperit dragostea de multe ori. Mă simt liberă, binecuvantată şi în pace.”

Mulțumesc Magdei pentru ajutorul oferit la traducere, a făcut o treabă extraordinară. Și îi mulțumesc și lui Cristi pentru ideea de a le traduce!

Leave a Reply

