“Prea devreme bătrân, prea târziu înțelept” – lectură obligatorie!

Posted on Updated on


Azi este a șaptea zi de când am început “Provocarea de 30 zile“, în cadrul căreia mi-am propus să citesc 50 pagini pe zi, timp de 30 zile. A fost destul de greu la început dar ulterior m-am adaptat. E greu să fii disciplinat, chiar și în lucrurile care îți fac plăcere.

Unul din meritele provocării a fost acela că m-a ajutat să termin două cărți pe care le aveam începute de ceva timp și cu care nu o mai scoteam la capăt. Cărți faine, deștepte, din care ai ce învăța, dar care, din diverse motive, nu mă împingeau de la spate să le citesc.

Vreau să vă spun însă câteva cuvinte despre ultima carte terminată, care este și prima începută în cadrul programului. Este vorba de “Prea devreme bătrân, prea târziu înțelept”. Autorul este Gordon Livingston, psihiatru și terapeut.

Ce-i cu cartea asta, de fapt? Cu ea sunt multe, ideea interesantă e ce se întâmplă cu tine când o citești. Cel mai mare merit al ei este acela că te pune față în față cu niște idei pe care le-ai știut din totdeauna, dar pe care niciodată nu le-ai procesat. Și, vrei nu vrei, te face să le gândești. Și să iei aminte la ele. Și să ți le însușești.

Cartea este structurată în 30 de capitole, care rezumă cele mai importante lecții învățate de către dr. Livingston pe parcursul vieții. Scrisă într-un stil accesibil, dar inteligent în același timp, cartea te provoacă să gândești în afara șabloanelor cotidiene. Cele 140 de pagini merită fiecare secundă investită în citirea lor, cartea acoperind o gamă variată de teme (succes, familie, iertare, entuziasm, eșec, curaj, etc).

Pentru că v-am învățat cu citate care mie mi-au atras atenția, iată mai jos câteva:

  • “Unul dintre lucrurile care ne definesc este ceea ce ne îngrijorează.”
  • “Procesul învățării constă mai puțin în acumularea de răspunsuri și mai mult în aflarea modului în care să formulăm întrebările potrivite.”
  • “Cu toate că linia dreaptă pare să fie drumul cel mai scurt între două puncte, viața se pricepe să învingă geometria. Adeseori flirturile și abaterile sunt cele care ne definesc. Nu există hărți care să ne călăuzească în cele mai importante căutări: trebuie să ne bazăm pe speranță, șansă, intuiție și dorința de a fi surprinși.”
  • “Actul este cel care ne definește, nu cauza pe care o folosim drept motivație!”
  • “Viața este un joc de noroc în care nu ajungem să împărțim noi cărțile, dar suntem obligați să le jucăm cât putem de bine.”
  • “În unele situații dobândim controlul doar prin renunțarea la el.”

Pe restul le descoperiți voi, eu vă asigur că nu vi le-am spus pe toate;)!

Câteva cuvinte despre autor: este medic din 1967, absolvent al Academiei West Point şi al Facultăţii de Medicină din cadrul Universităţii Johns Hopkins. Practică psihiatria și publică frecvent în The Washington Post, San Francisco Chronicle, Baltimore Sun şi Reader’s Digest.

Mai multe detalii despre carte și achiziție aveți aici.

P.S: Cei care vreți cartea, îmi lăsați un mesaj și vi-o împrumut!

One thought on ““Prea devreme bătrân, prea târziu înțelept” – lectură obligatorie!

    Mihaela said:
    May 14, 2016 at 20:24

    Vreau si eu cartea pdf, te rog!

Leave a Reply

