Provocarea de 30 de zile

Posted on


Ieri am primit un link către un video de pe TED, link pe care l-am tratat cu suspiciune. După titlu doar. Avea doar 3 minute, dar fiecare secundă mi-a dovedit din plin cât de nefondată a fost suspiciunea mea. Speaker-ul, Matt Cutts, lansa ideea unei “Provocări de 30 de zile”. Ce înseamnă asta mai exact? Înseamnă ca pentru 30 de zile să încerci ceva nou, ceva ce ți-ai dorit dintotdeauna. Să iei una din activitățile pe care ți-ar plăcea să le faci și…să le faci. Dar nu doar o zi sau două, ci 30. De ce 30? Pentu că, spunea prezentatorul și se pare că este și dovedit, de 30 de zile este nevoie ca omul să își formeze un nou obicei. Bine, nu toate activitățile trebuie să fie reprezentate de învățarea sau dezvățarea unui obicei. Poate vrei să scrii un roman. Poate vrei să alergi în fiecare zi. Poate vrei să te trezești la 5 în fiecare dimineață. Poate vrei să o ții numai în dușuri reci. Nu contează în ce constă idea ta, contează să ai curajul și disciplina să o implementezi timp de 30 de zile. S-ar putea ca la sfârșitul lor să ai parte de ceva surprize plăcute.

Provocarea de 30 de zile: 50 de pagini citite/zi

De azi încep și eu. Mi-am făcut deja o mini listă de provocări, dar fiind prima lună o să încep cu ceva mai ușor: vreau să citesc 50 pagini/zi, timp de 30 zile. De mult timp îmi doresc să citesc numărul ăsta de pagini pe zi, dar niciodată nu am reușit. Mai ales pentru o perioadă atât de lungă.

Ce înseamnă provocarea asta, în cifre?

  • 50 pagini/zi.
  • 100 minute/zi.
  • 350 pagini/săptămână.
  • 700 minute/săptămână = 11.66 ore/săptămână.
  • 1500 pagini/30 zile.
  • 3000 minute/30 zile = 50 ore/30 zile = puțin peste 2 zile/30 zile.
  • Aproximativ 7 cărți de 200 pagini/30 zile.

Pentru lunile următoare am planuri și mai îndrăznețe! Și mă gândesc serios să am în fiecare lună câte o provocare de genul. Deocamdată însă să vedem cum merge prima.

Gândește-te la niște activități pe care ți le-ai dorit de mult să le faci și dă-le o șansă! Stabilește-ți provocarea, iar apoi, nu închieia ziua până nu ți-ai îndeplinit partea. În video se dădea exemplul cu scrierea unui roman; pentru a termina un roman de 50.000 de cuvinte în 30 zile trebuie să scrii 1667 de cuvinte pe zi. Și spunea Matt:”O să devină romanul meu un bestseller? Normal că nu! L-am scris într-o lună! Dar, dacă vreau, după această experiență pot să spun că sunt autor”. Dacă te gândești să implementezi și tu o provocare, spune-mi într-un comentariu ce vrei să faci! Hai să facem o comunitate cu asta!:)

Vă las mai jos să vedeți video-ul:

 

6 thoughts on “Provocarea de 30 de zile

    […] RSS ← Provocarea de 30 de zile […]

    […] tot articolul ăsta fără să știi despre ce vorba, te invit să citești si postarea “Provocare de 30 de zile” . Și te invit să încerci și tu experiență asta, merită din […]

    eumiealmeu said:
    August 27, 2013 at 19:16

    Am citit o sumedenie de carti despre cum se scriu cartile. Primul pas este sa-ti faci timp pentru asta. Femeile nu prea au timp, din cauza multelor treburi pe care le au de facut. Dar voi, barbatii, chiar va puteti face timp pentru asta. Spor-t!🙂

    30/30 | Pășind prin viață said:
    November 18, 2013 at 20:50

    […] Au trecut aproape 5 luni de când am descoperit conceptul “provocării de 30 de zile”, concept revoluționar doar atunci când vine vorba de rezultate nu și de acțiuni. Pentru cei care nu știu, toată șmecheria constă în a realiza o acțiune în fiecare zi, timp de 30 de zile consecutive. Ideea am preluat-o dintr-un video “Încearcă ceva nou timp de 30 de zile”, prezentat de un tip, Matt Cutts. Poți viziona prezentarea și afla mai multe despre această experiență dând click aici. […]

    […] să fie cât mai calitativ posibil. Ideea mi-a venit dintr-un video TED despre care poți citi aici, iar astăzi e ultima zi din cele 30, așa că trag concluziile și […]

    30/30 | Pasind prin viata said:
    December 24, 2015 at 13:19

    […] Au trecut aproape 5 luni de când am descoperit conceptul „provocării de 30 de zile”, concept revoluționar doar atunci când vine vorba de rezultate nu și de acțiuni. Pentru cei care nu știu, toată șmecheria constă în a realiza o acțiune în fiecare zi, timp de 30 de zile consecutive. Ideea am preluat-o dintr-un video „Încearcă ceva nou timp de 30 de zile”, prezentat de un tip, Matt Cutts. Poți viziona prezentarea și afla mai multe despre această experiență dând click aici. […]

Leave a Reply

