Despre milioane (de vise si bani)

Posted on


“Visele noastre nu sunt prea mari pentru noi, ci noi suntem prea mici pentru ele.”

Intr-o discutie cu un prieten a venit vorba si despre viitor si ce avem de gand sa facem in anii ce ne stau in fata. In dreptul meu, printre multele, multele chestii pe care vreau sa le fac (si multele de care vreau sa scap), este si acela de a obtine 1 milion de euro pana la 25 de ani. Prietenul meu s-a pus grav pe ras, iar tot ce am mai vorbit ulterior a fost marcat de gluma de “1 milion de euro”. Nu ma surprinde ca nu crede nici 1% ca as fi in stare sa realizez asta, mai ales ca ii mai sunt cunoscute si unele dintre schimbarile pe care vreau sa le fac in viitorul apropiat. Insa a fost ceva ce m-a surprins.

Am fost surprins de faptul ca nici eu nu cred. Da, sincer! Ma uit la mine, ma uit la viitor, apoi iar la mine, si iar la viitor…si iar la fel. Nimic nu imi ofera nici macar iluzia ca, in cativa ani, voi atinge visul dorit. Si exact aici e problema. Daca ma uit in viata mea de pana acum, vad un tipar: de fiecare data cand am vrut ceva si am crezut ca il pot obtine, mi-a iesit. Dar intotdeauna a fost nevoie de aceste doua ingrediente ca sa reusesc: DORINTA si CREDINTA. Cand am dat gres stiu sigur ca ceva a lipsit: ori nu mi-am dorit indeajuns de mult, ori nu m-am crezut in stare.

Daca vrei sa obtii ceva de la viata, trebuie sa vrei cu adevarat. Stii, genul ala de obsesie pozitiva, cand ai da totul pentru o chestie? De asta e vorba. Sa vrei sa reusesti ca si cand de asta ar depinde viata ta, ca si cand nu ai mai avea niciun alt scop pentru care sa traiesti. Spunea cineva ca “visele care merita urmarite se afla la kilometri distanta, nu la metri”, iar o alta idee:”viata este un maraton, nu un sprint”. Problema e ca avem cu totii atat de multe vise ca te ia cu rau. De la copii inocenti pana la adulti cu creierele spalate toti visam la mai bine. Fiecare stie la ce viseaza si ce i-ar placea sa aiba. Dar cati cred ca sunt in stare sa realizeze acest “mai bine”? Da, nu zic ca daca vrei si crezi toate usile ti se vor deschide, ci vreau sa spun ca acestea sunt elemente esentiale ca sa pleci la drum. Sa rezisti adversitatilor. Sa mergi inainte cand ceilalti te cred nebun. Sa privesti tinta la visul tau si sa stii ca il vei atinge. Sa VREI si sa CREZI!

Am citit ca “daca 5000 euro ti se par ca fiind multi bani niciodata nu ii vei avea salariu”. Destul de corect, nu? Ma gandesc ca asa e si cu milionul meu; prietenului meu i se pareau ca fiind foarte multi bani si, nu numai ca nu se vedea avand atatia bani, nu putea sa ma vada nici pe mine avandu-i. Insa in momentul asta mi se par si mie multi. Dar stiu ca, daca vreau sa ii am, trebuie sa imi schimb mentalitatea si sa ajung sa-i vad ca pe un fleac. “Ce ma…am facut si eu 1 milion…ce mare lucru?” o sa devina atitudinea mea. Si nu e vorba de infumurare, ci de o realitate. Pentru ca a avea 1 milion de euro in ziua de azi chiar nu e mare lucru. Si nici alte lucruri pe care le dorim sau reusite pe care vrem sa le atingem nu inseamna mult. Intr-o lume plina de resurse cum e cea in care traim, nu ai nicio scuza pentru a nu avea tot ce iti doresti!

VREAU 1 milion si CRED ca o sa il am! Tu cum te raportezi la visele tale?

2 thoughts on “Despre milioane (de vise si bani)

    Gabriela said:
    June 15, 2013 at 21:33

    Chiar saptamana trecuta am patit ceva asemanator🙂.Doar ca eu am fost cea care am pufnit in ras.Visul meu e putin diferit,dar probabil ca am nevoie tot de 1 milion de euro pentru a-l indeplini.Pana la 25 de ani vreau sa vad lumea.Nu chiar toata lumea,dar vreau sa calatoresc prin Europa.Coreea de Sud si America fiind urmatoarele pe lista…cred ca o sa adaug si India pe lista.Trebuie si perseverenta!Eu asa vad totul…munca,munca,munca.Am citit candva o poveste despre o broasca testoasa care vroia sa ajunga in varful unui munte.Alaturi de ea,mai urcau si altele.La un moment dat,unele au inceput sa cada.Ajunse jos,le indemnau si pe celelalte sa renunte la urcat.Unele au cedat,dar au mai ramas cateva care inca urcau.Dorind sa le determine si pe ele sa renunte,broastele le-au spus strigat cuvinte grele,minciuni,reusind sa le sperie.Si a mai ramas una singura,care a ajuns in varf.Sus,un vultur a urmarit maratonul si a intrebat-o pe broasca de ce nu a renuntat.Broasca testoasa nu i-a raspuns deoarece era surda si nu i-a auzit intrebarea. Mi-a placut mult tema postarii tale si intr-un fel,mi-a crescut credinta intr-un vis care sper ca va deveni realitate in vara asta.De el depinde si marele vis de la 25 de ani.
    Iar cu asemenea credinta,sigur vei avea milionul!! Succes!!

      cascadorys responded:
      June 15, 2013 at 21:51

      Foarte faina istorioara ta, thanks for sharing:)! Succes si in atingerea visului tau! A calatori mi se pare un mod foarte inteligent de a chelui banii;).

Leave a Reply

