Frumos din picuri de ploaie

Posted on Updated on


Nu am reusit sa inteleg pana acum – si nu stiu daca voi reusi nici in viitor – de ce lumea uraste ploaia. M-am tot lovit de expresii de genul:”dupa ploaie soarele rasare”, “daca nu ar ploua, nu ar fi curcubeu” sau “in spatele norilor tot timpul sta soarele”. Aceeasi idee, spusa cu alte cuvinte. Dar eu, de cand ma stiu, iubesc ploaia. Intr-adevar, nu-mi place atunci cand imi incurca planurile (ca acum, cand nu ma lasa sa dorm:d), dar alea sunt exceptii – lucruri bune, la momentul nepotrivit.

Insa intotdeauna ploaia are ceva special! Sa alergi descult printre stropii mari de apa, sa simti atingerea lor rece pe fata, sa simti mirosul de praf umed si sa sari in baltile proaspat aparute sunt senzatii pe care de oricat de multe ori le-ai trai, tot nu te saturi de ele, fiecare ocazie fiind unica, de poveste. Iar daca asa ceva nu ai trait, nu ai cum sa iti imaginezi ce ai ratat…

Imi place ploaia pentru ca imi aduce odihna in viata. Fie ca imi intrerupe alergarea neintrerupta de pe afara, fie ca are grija sa ma lase fara electicitate, obligandu-ma sa particip la o sedinta de Interneto-dezintoxicare, viata mea se linisteste. Uneori prea putin, alte ori prea mult, dar intotdeauna o pauza este binevenita. In plus, sentimentul ala de melancolie calda pe care doar ploaia il poate aduce in suflet, nu ca e super? Si toate gandurile de pace! Parca timpul se opreste pentru ca stropii fiecarei ploi sa lege, chiar daca pentru putin, cerul curat de murdarul de pamant.

Si ca sa nu intelega nimeni gresit: iubesc vremea frumoasa, dar iubesc si ploaia! Dar, daca soarele este elementul care ma face sa pulsez de energie, ploaia este cea care linistestele apele. Parca echilibrul – si asa destul de greu de gasit – se stabileste de la sine.

Daca faci parte din majoritatea care nu agreeaza ploaia, nu ma supar sa te consolezi cu citate ca cele din inceput! Dar, de ce sa nu te bucuri de fiecare experienta a naturii? De ce sa nu incerci sa lasi deoparte inhibitiile si sa iesi sa alergi putin pe afara? Sa te invarti, sa te tot invarti, si sa te invarti…ca atunci cand erai copil si nu-ti pasa de nimeni si nimic? De ce sa nu redescoperi una din frumusetile uitate ale vietii? Acum, eu am pus intrebarile; tu esti cel care are raspunsurile! Cum vor fii acestea?

One thought on “Frumos din picuri de ploaie

    eumiealmeu said:
    September 21, 2012 at 11:04

    mie chiar îmi plac ploile… indiferent că-s calde sau friguroase și apoi… pe lângă că îmi plac știu sigur că oricum se vor termina cândva, nu?🙂 cu alte cuvinte, nu am de ce să mă tem de niște picături de ploaie. și tocmai scriam despre asta pe blog, mai bine vedem lucrurile vesele din jurul nostru sau aducem în viața noastră lucruri vesele dacă plouă și nu ne place ploaia, decât să ne autodistrugem cu nervii pe care-i câștigăm din cauza ei…
    oricum, ador ploaia🙂

Leave a Reply

