Regrete? Eu nu am regrete…

Posted on Updated on


Daca ai stii ca poti face orice, ce ai face? Daca ai stii ca nu poti gresi, ce ai incerca? Daca ai stii ca nu poti lovi bara, in ce minge ai suta? 3 intrebari, aceeasi idee. Oare de ce nu avem curaj sa incercam? Curaj sa facem lucrurile pe care ni le dorim? Traim intr-o lume in care avem o multime de oportunitati, o multitudine de sanse, iar noi parca le dam zilnic cu piciorul.

M-am uitat de multe ori in urma, la propria-mi scurta viata, si am realizat ca, desi am realizat multe lucruri, am lasat si mai multe nerealizate. Rectific – neincercate. Un risc ce merita asumat. O fata frumoasa cu care se merita vorbit. O relaxare ce nu trebuia ratata. O nota mare ce nu trebuia sa lipseasca. O atitudine puternica in fata unui vant si mai puternic. Si lista ar fi lunga, iar detaliile interminabile. Imi vine in minte insa un citat: “Privind in urma, nu regret lucrurile pe care le-am facut, ci mai ales lucrurile pe care nu le-am facut.” Si am auzit ideea de mai sus in multe forme, pe buzele mai multor oameni. Ideea din spate este intotdeauna aceeasi. – de ce nu am incercat? John Ortberg spunea (daca imi amintesc bine) ca la sfarsitul vietii vom avea multe regrete. Vom avea loc si pentru multumiri si gratitudine, dar regretele ne vor coplesi – regretele cu privire la ce am fi putut fii.

Si aceasta se aplica la orice aspect. Vei regreta nu banii pe care i-ai pierdut, ci cei pe care nu i-ai castigat. Vei regreta nu esecurile de care te-ai lovit, ci oportunitatile pe care le-ai irosit. Vei regreta nu prietenii pe care i-ai avut, ci cei pe care nu ti i-ai facut. Vei regreta nu atat de mult cuvintele urate – poate – pe care i le-ai spus sotiei, cat faptul ca nu i-ai spus mai multe cuvinte frumoase. Vei regreta nu ca ai facut prea putin, ci ca nu ai facut mai mult.  

Tot circula pe Facebook o imagine care incerca sa “simplifice” viata (cei care au facut-o oare nu stiu ca a fi simplu e complicat?🙂 ): “Daca ti s-a facut dor de cineva, suna-l…daca iubesti pe cineva, spune-i…daca vrei sa faci ceva, fa…”. Dar in general lucrurile nu stau astfel! Cum sa vorbesc eu cu ea?O sa ma respinga!Cum sa renunt eu la job-ul asta de 2 bani si incerc altceva? Cum sa ii infrunt pe cei din jur si sa fac si ceea ce imi place? Cum…?

“Ceea ce ar fi putut fii…” este foarte dureros. Sa esuezi doare, dar sa nu incerci te macina. Si atunci, oare de ce nu invatam de la cei care sunt mai aproape de orizont? De ce ne pierdem viata in lasitate, in mediocritate si plafonare? De ce nu incercam? De ce tinem atat de mult la zona noastra de confort?

In viata e nevoie de salturi…in gol. “Leap of faith”, cum spune englezul. Sa inchizi ochii si sa te arunci inainte, in necunoscut. Sa sari, fara sa stii unde aterizezi. Sa incerci, chiar fara sa reusesti. Nu vreau sa privesc in urma si sa regret ca am facut prea putin, ci ca nu am facut mai mult. Vreau sa pot sa spun si eu odata cu piesa:“Regrete?Eu nu am regrete…”, fara “dar-ul” ce urma dupa “ultimele” regrete! Tu ce anume vrei?

P.S: Pentru a reusi iti trebuie curaj! Iti trebuie o atitudine puternica, seriozitate, putere. Trebuie sa lupti, sa incerci, sa esuezi. Sa incerci iar, iar sa dai gres si iar sa incerci. Trebuie sa vrei, sa iubesti, sa visezi. Nu trebuie sa regreti, ci trebuie sa inveti!
Exercitiu: Ia repede ceva de scris si noteaza-ti tot ceea ce ti-ai dori sa faci! Apoi apuca-te de treaba! (“The Bucket List” e un film ce transmite putin ideea anterioara). Iar apoi bucura-te de viata!

Leave a Reply

