Regrete si alegeri

Posted on


Azi dimineata am dat peste un articol care prezenta cele mai mari 5 regrete are oamenilor inainte de moarte. Iata-le mai jos, asa cum le prezinta scriitoarea Bonnie Ware:

  1. Regret că mi-am trăit viaţa mai mult cum se aşteptau alţii de la mine şi mai puţin aşa cum simţeau eu.
  2. Mi-aş fi dorit să muncesc mai puţin de-a lungul vieţii şi să mă bucur mai mult de viaţă.
  3. Regret că nu am avut curajul să îmi exprim sentimentele.
  4. Îmi pare rău că nu am petrecut mai mult timp cu prietenii.
  5. Nu înţeleg de ce nu am făcut totul ca să fiu fericit.

Citind, m-am intrebat de ce lumea are aceste regrete. De ce in o viata intreaga nu faci ceea ce iti place, cum iti place, cand iti place. De ce traiesti viata altora, in loc sa iti vezi de a ta. De ce nu esti fericit, de ce te chinui sa muncesti si, astfel, nu mai ai timp de prieteni si de familie. Probabil raspunsul este, pe cat de simplu in aparenta, pe atat de greu in profunzime: pentru ca asa ai ales.

Pana la urma, viata e o alegere. O alegere mare compusa din alegeri mai mici. Si fiecare alegere mica, influenteaza alegerea cea mare – viata. Pana la urma fiecare doarme asa cum isi asterne; adica traieste asa cum alege.

Leave a Reply

