Oscar si Tanti Roz

Posted on Updated on


In ultimul numar al revistei “Semnele timpului”, am dat, dintr-o greseala, zic eu, peste o scurta recenzie a cartii “Oscar si Tanti Roz”. Mi-a atras atentia ideea cartii si am cautat-o imediat pe net. Cu mana pe inima va spun ca e una dintre cartile alea in care umorul si suspansul se imbina perfect cu profunzimea si filozofia. Daca nu v-a cazut inca in mana, faceti in asa fel incat sa va cada repede. Pentru cei care ar putea invoca scuza aia veche cu timpul, cartea nu are decat 75 de pagini in format pdf. (Daca nu vreti sa o cautati dati-mi un semn si vi-o dau eu;) ). Autorul, Eric-Emmanuel Schmitt, pune in gura si mintile acestui copil, Oscar, un copil bolnav de cancer, cateva ganduri extraordinare. Ca si structura, cartea este formata din cateva scrisori adresate lui Dumnezeu, in care copilasul isi povesteste ultimele zile – dar poate cele mai frumoase – din viata. Dar deja am spus prea multe!  

Nu in incercarea de a va convinge redau cateva citate care mi-au placut, ci asa, ca sa mai am ocazia sa le citesc o data:

  • Păi dacă-mi pierd timpul cu ce cred toţi tâmpiţii, când să mai găsesc vreme să aflu ce gândesc oamenii deştepţi?
  • Întrebările cele mai interesante rămân şi vor rămâne întrebări.Ele întreţin misterul. Fiece răspuns trebuie precedat de „poate că“. Doar întrebările neinteresante pot căpăta un răspuns definitiv.
  • – Vrei să spui că la „Viaţă“ nu există soluţie?
    – Vreau să spun că la „Viaţă“ există mai multe soluţii, prin urmare ea n-are soluţie.
    – După mine, Tanti Roz, singura soluţie la viaţă este să trăieşti.
  • Priveşte lumea în fiecare zi ca şi cum ai vedea-o pentru întâia oară.
  • Viaţa e un dar buclucaş. La început ai tendinţa să-l supraestimezi crezând că viaţa pe care ai primit-o este veşnică. Apoi, dimpotrivă, îl subestimezi, găsind că-i o porcărie, scurtă de nu-nţelegi nimic din ea şi pe care uneori ţi-ar veni s-o arunci de să nu se vadă. Abia către sfârşit pricepi că nu-i vorba de nici un dar, ci de un simplu împrumut. Pe care trebuie să încerci să-l meriţi.

P.S: Mai multe detalii despre carte, aici

 

One thought on “Oscar si Tanti Roz

    […] soluție la viață este să trăiești”, spune micul Oscar în “Oscar și Tanti Roz”…Dar oare câți am […]

Leave a Reply

