Cum sa fii mai productiv

Posted on


Asta da experiment! Azi am avut o zi total lipsita de productivitate; se pare ca au fost cauze multiple, ramase inca sub anonimat. Vreau insa sa ma leg de doua aspecte in “elucidarea” experimentului.

Primul: pe drumul spre si de la facultate au ascultat niste prezentari audio tinute de Zig Ziglar. Tema? Stabilirea scopurilor.

Al doilea: fiind destul de suparat si dezamagit ca si ziua de azi a trecut pe langa mine, am ales, spre seara, sa-mi scriu ceea ce vreau sa realizez (scop, tinta) pentru orele ramase. Ceasul arata 8.26, iar timpul pe care mi-l rezervasem era de 3 ore. Aveam de citit niste cursuri (in jur de 100 de pagini), de scris niste chestii (din fericire nu era vorba de o tema), si inca cateva mici activitati.

Cu incantare pot sa spun ca am realizat tot ce mi-am propus, ba putin si peste, in doar doua ore. In acel moment am facut conexiunea cu ce spunea Zig despre cat de important e sa iti fixezi tinte (iar apoi sa le atingi). Daca merge pe termen scurt, inseamna ca merge si pe termen lung. Stiam, rusine mie, teoria de mult timp, dar acum am vazut-o, in cel mai clar mod, aplicata. Am realizat in doua ore cat nu am realizat in toata dupa-amiaza (6 ore, dupa calculele mele). Parca faptul ca scrisesem ce imi doream ma tinea “treaz”: am inchis lap-top-ul, am oprit muzica, nu am mai vorbit la telefon. Si, de fiecare data cand gandul voia sa fuga, imi amiteam ca trebuie sa rezolv task-ul respectiv. Nu a fost rau.

Si inca un aspect interesant: e asa placut sa tai activitatile dupa ce le-ai rezolvat! Te cuprinde un sentiment de usurare si bucurie. Eu…deja mi-am scris task-urile pentru maine. Tu…de ce nu incerci? Pentru mine a dat rezultate; incearca, poate va da rezultate si pentru tine. Stii cum se spune: “Incercarea moarte n-are!”. (In unele cazuri are moarte, dar aici sigur nu are;)) ).

 

Leave a Reply

