Man of Honor

Posted on Updated on


Am terminat de vazut un film numit “Man of Honor”. Nu pot sa spun ca a fost extraordinar, dar sigur face pate din categoria filmelor care te fac sa-l admiri pe protagonist. Sa-l admiri nu pentru cum arata, pentru cati bani are, sau pentru ce masina conduce ci pentru curajul, determinarea si perseverenta sa. E incredibil cum pot unii lupta, desi parca toata lumea e impotriva lor.

Am observat ca disciplina este foarte importanta in drumul succesului. E adevarat ca motivatia, scopul, perseverenta sau curajul sunt indispensabile, dar fara disciplina nu sunt de mare folos. Mai demult am scris un articol despre organizarea timpului (“Cum sa faci mai multe, mai repede”, il poti citi aici ), in care am promis ca voi scrie si pentru cei care stiu ce trebuie sa faca, dar nu fac. M-am surprins ca de multe ori ma gasesc in aceasta categorie, din pacate.

Disciplina este raspunsul la multe intrebari (Va las pe voi sa le puneti si sa vedeti daca se potriveste ca raspuns😉 ). Nu o data m-am gasit in situatia de a sti cum sa ma comport, cum sa gandesc, ce sa spun, dar sa nu o fac, din cauza lipsei de disciplina. De fiecare data cand vreau sa incep ceva nou sau schimb ceva trebuie sa apelez la disciplina. Ea este cea care ma ajuta, chiar daca eu as vrea sa fac total invers. Si disciplina doare. Iti ia ceea ce nu vrei sa-ti ia. Nu te lasa sa faci ceea ce vrei sa faci. Te impiedica sa renunti atunci cand ai face-o cu draga inima. Imi place sa aseman disciplina cu un politist,  care are grija ca atunci cand incalci o regula sa intervina. Din pacate, avem grija ca sa mituim acest politist.

Este o parte in acest film care merita adusa in discutie. In incercarea personajului principal de as salva niste colegi isi pierde un picior, fiind astfel condamnat la retragere din Marina. Insa el nu renunta si alege sa isi amputeze piciorul si sa se foloseasca de o proteza. Iar apoi da dovada de o disciplina de fier cu el insusi. Pentru a avea o sansa de a fi reprimit trebuie sa se lupte din greu. Si aceasta lupta presupunea antrenamente peste antrenamente. Si a luptat pana la capat, reusind. Istoria spune ca a mai lucrat aproximativ 10 ani dupa aceea (este caz real). Exista un aspect care imi place, si totusi nu imi place, la disciplina: nu o poti separa de alte ingrediente esentiale. Eu unul nu pot sa vad disciplina si sa nu vad perseverenta sau motivatie. Nu pot insa sa vad nici perseverenta fara disciplina. Sau sa vad hotarare, iar disciplina sa lipseasca. Nu pot. Nici in film nu am putut sa o separ de restul. Parca era amestecata cu multa determinare, curaj, motivatie si pasiune.

Anthony Robbins spune ca: “Daca dispare disciplina, dispar si rezultatele pe care vi le doriti”. Asa ca, daca iti doresti rezultate marete, disciplina trebuie sa fie pe masura! 

Leave a Reply

