“Mai bine”…decizi!

Posted on Updated on


Atunci cand vine vorba de alegeri, majoritatea oamenilor nu stau asa de bine. Si cand spun asta nu ma refer la lipsa ocaziilor cand trebuie sa aleaga, ci la modul in care fac alegerile. De fapt, Maxwell spunea ca un om face, intr-o zi, aproximativ 1000 de alegeri. Si, probabil, 99,(9)% din aceste alegeri sunt alegeri banale.(in gen: cu ce ma imbrac, ce mananc, etc). Cum sta insa treaba cu alegerile mari? Cu alegerea unei scoli sau a unei slujbe. Cu intrarea sau iesirea dintr-o afacere. Cu inceperea sau terminarea unei relatii. Cu alegerea unei religii si/sau a unui Dumnezeu.  

Niciodata nu mi-a fost usor sa fac alegeri…mari. Stiti cum e treaba cu alegerile? Daca nu o iei pe drumul care trebuie de la prima intersectie, mai tarziu te costa sa revii. Fie ca intorci, fie ca o iei pe scurtatura, lucrurile stau rau. Nu de putine ori am ales bine, dar tarziu. Si totul a trecut pe langa.

M-am tot intrebat de ce viata asta a noastra nu este mai simpla. Adica de ce nu ne-a programat Dumnezeu(ca tot ma intersectez peste domeniul asta al programarii😀 ) sa alegem cum e mai bine? Trebuie ca Dumnezeu manifesta o mare stapanire de sine daca ne lasa, pe noi, copiii sai, sa alegem. Pentru ca uneori o facem tare prost. Si ne doare. Si plangem.

Iar alteori, cand Dumnezeu intervine, nu imi place. Vreau sa fie ca mine! Dar, in timp, vad ca a fost mai bine ca El. Si totusi nu invat nimic din asta, pentru viitor. Sau prea putin.

Insa nu-mi plac momentele cand El nu intervine. Parca mi-ar placea ca toate lucrurile sa mearga cum vrea El, pentru ca stiu ca e mai bine. Dar, incep sa fiu constient, ca nici asa nu mi-ar conveni. M-as revolta ca face numai cum vrea El!

Oricum ar fi, sa iei o decizie nu este un lucru usor. Si, desi cantaresti toate avantajele si dezavantajele, uneori o dai in bara. Asta este. In orice decizie exista o doza de risc; trebuie sa fii dispus sa ti-l asumi. Nu stiu pentru tine cum suna, dar pentru mine suna foarte bine astfel: “Mai bine sa-mi para rau ca am incercat si nu a mers, decat sa-mi para rau ca am renuntat inainte sa incep!”.  

Leave a Reply

