Surprize si…viata

Posted on Updated on


Se spune ca viata e dura. Se pare ca lucrurile sunt mai rele de atat: viata este foarte dura. Si cand spun asta, ma gandesc, in mod special, la Steve. Da, Steve Jobs. Am citit in seara asta varianta scrisa a discursului pe care l-a prezentat Steve la Stanford in 2005. Am ramas profund impresionat de viata acestuia. Si de modul in care a prezentat lucrurile.

A fost succint in discurs, dar a fost profund. A reusit sa rezume in 3 povesti atat o mare cantitate de substanta,  cat si o mare parte din propria biografie. E foarte interesant sa afli ca cel care a reusit sa creeze o companie de nivelul Apple, nu a fost nici macar la colegiu! Sau ca a fost adoptat. Sau ca a vandut cutii de Cola pentru 5 centi. Oricum, nu vreau sa repovestesc lucrurile; aici sunt detalii despre viata lui. )

Ceea ce vreau sa fac, este sa notez ceva ce chiar m-a impresionat. Si anume viziunea pe care a avut-o acesta despre viata. Am ramas surprins sa vad in el un om care a stiut sa priveasca in urma si sa traga invataturi din ceea ce a trait. Nu am o lunga experienta de viata, dar mi s-a intamplat uneori sa observ cat de multe am avut de castigat din unele aspecte pe care le consideram probleme la momentul respectiv.

Raman surprins uneori de ce intorsaturi poate sa ia viata. Si mi se mai pare interesant ca, daca sti de unde sa privesti, observi cate ai de invatat din aceste intorsaturi. Observi ca uneori e mai bine sa lasi lucrurile sa curga de la sine. Ca o fi destinul, karma, soarta, viata, timpul sau orice altceva – mie imi place sa-I spun Dumnezeu – lucrurile ies mai bine uneori atunci cand te retragi, pur si simplu.

Viata are ce te invata. Viata e plina de surprize. Si e bine sa o mai si lasam sa ne surprinda. Important este sa ne bucuram de surprizele placute si sa invatam din cele neplacute.

P.S: Steve Jobs, cu privire la viata: “Nu poţi uni punctele privind în viitor. Ci numai privind în trecut. Trebuie să crezi că punctele vor putea fi unite undeva, în viitor.”

Leave a Reply

