Unde-i visul?…

Posted on Updated on


Intr-o seara, de curand, mi-a fost retrezita o veche dilema de-a mea. Am aflat despre un prieten ca s-a reorientat in vederea facultatii, deoarece nu reusise sa intre acolo unde isi dorise. Iar apoi am vorbit putin cu el. In timp ce discutam si ma chinuiam cu dedicare sa-l conving sa renunte la idee, nu am putut sa nu ma intreb: “De ce?”, “De ce renunta la visul lui?” .

Lasand la o parte exemplele, revin la intrebare. Oare de ce atat de multi dintre noi nu luptam pentru visurile noastre? Sau daca luptam, de ce renuntam la intalnirea primului obstacol? Si cand spun asta, ma gandesc in primul rand la mine. Am o multime de visuri pe care le abandonez, uneori inainte sa le incep. Si atunci intrebarea vine din nou. Am gasit si un potential raspuns: nu-mi doresc suficient de mult.

De multe ori ma gandesc la oameni de succes sau care au realizat ceva pe lumea asta. Am observat ca toti aveau un vis (sau spune-i scop, daca vrei); si nu numai ca il aveau, dar si luptau pentru el. Am intalnit un citat care transmitea urmatoarea idee: toti oamenii au visuri, dar numai cativa actioneaza. Nu mi-l pot imagina pe Columb nedescoperind America. Sau pe Gates neformand Microsoft. Sau pe Bedrich Hronzny nedescoperind imperiul Hitit. (si lista ar putea fi continuata la nesfarsit). Ma intreb ei de ce nu s-au reorientat atunci cand au intalnit obstacolele pe drum…

Asadar, unde-i visul? Da, visul ala la care te gandeai zile intregi, pe care il rasuceai pe toate partile si pe care de abia asteptai sa-l implinesti? Unde-i sclipirea aia din ochii tai? Unde a disparut totul?  

Inchei, provocandu-te: recupereaza-ti visul. Lupta pentru el. Realizeaza-l.  

Leave a Reply

