O( )portunitate (populatie) ignora(n)ta

Posted on


Cu ceva timp in urma am descoperit o carte care a inceput sa-mi schimbe viziunea despre viata. In romana apare sub titlul “Tanar si bogat”, iar semnatura ii apartine lui Robert Kiyosaki. In acelasi timp, aceasta carte mi-a redeschis apaetitul pentru a invata lucruri noi. Si a mai facut ceva: mi-a amintit cat de multe stiu altii, si cat de putine stiu eu. Asa ca am deschis internetul si am inceput sa-mi caut materiale pe care sa le asimilez, video-uri pe care sa le urmaresc, seminarii pe care sa le ascult. Chiar exista oameni de la care merita sa inceti pe lumea asta…(Emerson spunea ca fiecare om ii este superior intr-un anumit domeniu – nimic mai adevarat – asa ca invata de la fiecare trecator.)

M-am intrebat insa de ce nu profit la maxim de toate aceste oportunitati. Traim intr-o era a tehnologiei, in care informatia se transmite atat de usor, dar parca niciodata lumea nu a fost atat de analfabeta – in toate aspectele vietii. As fi curios sa aflu cate carti tiparite existe, cate in format electronic, cate in format audio, video…Cu ceva timp in urma, inainte sa termin liceul, unui prieten i-a venit ideea sa organizam intalniri periodice cu diferiti oameni – oameni care au strans in bagajul lor experienta, cunostinta, intelepciune. Am renuntat dupa prima intalnire, pentru ca auditoriul a fost dezamagitor de slab. Nici macar 10% din totalul elevilor… Si nu am putut sa nu ma intreb care este motivul care se ascunde in spatele acestei atitudini. Mi-am dat doua raspunsuri: fie ai mei colegi stiau totul, fie erau ignoranti. Fara niciun afront adus nimanui, inclin sa cred ca a doua varianta este cea corecta. Si ce este trist este ca majoritatea adopta aceasta atitudine.

Nu stiu exact ce se intelege din cele scrise aici, dar ma intereseaza ceea ce nu vreau sa se inteleaga: nu vreau sa se inteleaga ca doresc sa pun in contrast ignoranta altora cu setea mea de cunoastere. Pentru ca nu este asa. Din pacate, dupa cateva zile situatia va reveni la normal, in cazul meu. Vreau sa subliniez diferenta care se va vedea in timp intre cei care se dezvolta, se perfectioneaza si cei care se complac in starea lor, devenita deja comoda. Iar pentru a da glas acestei diferente imi place sa folosesc ilustratia unui fost prof’ de-al meu. El ne dadea exemplul unui grup de turisti care urca un munte; ii scotea in evidenta pe cei care ajungeau primii, cu mult inaintea celorlalti. Ce facusera acestia pentru a capata avans, au mers alergand? Nu, spunea el, ci au mers PUTIN mai repede ca ceilalti. Iar in timp, distanta a devenit suficient de mare pentru a face diferenta. Ce au facut codasii cand au vazut unde au ajuns cei cativa din frunte? Nu au putut sa nu se intrebe cum de au reusit…

Asadar, nu uita ca in viata doar atat conteaza: ce gandesti, ce spui si ce faci. Pentru ca ceea ce gandesti se aude prin ceea ce spui si se vede prin ceea ce faci. Iar ca si concluzie aleg o vorba inteleapta: “Ceea ce esti astazi esti datorita deciziilor si actiunilor tale de ieri.” 

Leave a Reply

