De ce vreau sa fiu bogat!?!

Posted on Updated on


Ce intrebare, as putea spune! Pai, sa fim sinceri, cine nu vrea sa fie bogat? Dar “de ce” vrea toata lumea asta? Nu conteaza. Conteaza de ce imi doresc eu sa fie bogat. Sau cel putin asa spunea autorul unei carti care imi place foarte, foarte tare. Acesta sublinia importanta “de ce”-ului, in defavoarea “cum”-ului; nu conteaza “cum” devii bogat, ci “de ce”.

Si, pentru ca – recunosc – si eu imi doresc sa fiu bogat, am decis sa aflu “de ce”. Iata la ce concluzii am ajuns:

  1. Pentru ca vreau independenta. Nu vreau sa depind de altii, mai ales atunci cand vine vorba de domeniul financiar.
  2. Pentru ca imi place sa fac tot ceea ce imi doresc. Vreau sa calatoresc, sa-mi cumpar diverse lucruri (scumpe), sa ma bucur de viata,etc.
  3. Pentru ca nu vreau sa fac parte din multime. Majoritatea nu este bogata; de ce sa ma gasesc acolo?
  4. Nu imi place si nu vreau sa muncesc toata viata. De ce sa depind de un sef sau de o companie atunci cand vine vorba de veniturile mele?
  5. Vreau ca sa nu fiu nevoit sa refuz familiei mele diverse lucruri din cauza lipsei banilor. Din alte motive o voi face, dar nu vreau sa fie cel financiar acesta.
  6. Vreau sa am un cuvant de spus in societatea in care voi trai. Iar daca esti sarac nu te baga nimeni in seama. Asta in cazul in care nu te urci pe vreo cladire.
  7. Vreau sa pot fi de ajutor. Sunt atatea cauze in lume care merita sprijinite. Nu ai cum sa faci asta daca esti sarac.
  8. Vreau sa nu repet istoria. Nu vreau sa calc pe urmele altora.

Probabil ca lista ar fi putut fi mai lunga, sau mai scurta. Este, insa, suficient. Iar pentru cei care spun ca “Banii nu aduc fericirea”, nu le spun nici eu: “Nu, dar o intretin.” Le spun o idee preluata din cartea de care vorbeam: poate ca banii nu aduc fericirea, dar iti aduc posibilitatea sa faci ceea ce vrei, cand vrei, cum vrei si, eventual, sa nu faci ceea ce nu vrei sa faci. Sau, dupa propria mea formulare: “Banii nu aduc fericirea (la tine), dar te duc pe tine la ea.”

P.S: Tu de ce vrei sa fii bogat? Sau, in cazul putin probabil: de ce nu vrei sa fii bogat?😉

5 thoughts on “De ce vreau sa fiu bogat!?!

    Mira said:
    September 29, 2011 at 18:29

    Titlul articolului si articolul in sine ridica intr-adevar o intrebare simpla la prima vedere, insa care se dovedeste destul de dificila pentru cei mai multi dintre noi care vor sa devina bogati insa isi dau seama ca nu au raspunsul la aceasta intrebare: de ce? sau poate ca il au (cum este si in cazul tau), dar nu stiu cum. Articolul http://lumeadintine.wordpress.com/2011/07/15/cei-5-pasi-de-urmat-pentru-a-deveni-bogat/ puncteaza 5 posibili pasi pt a identifica drumul spre bogatie.

    simgramancri said:
    September 14, 2012 at 21:02

    Deja, gandind astfel, iti scad aproape de zero sansele de a fi cu adevarat bogat… In cel mai bun caz vei fi bogat doar financiar… Pentru binele tau sper sa nu ti se indeplineasca visul.

      cascadorys responded:
      September 15, 2012 at 11:19

      ;))Nu am inteles prea bine punctul de vedere…Putin ajutor?:D

    simgramancri said:
    September 15, 2012 at 13:32

    Bogatia nu sta in a avea bani. Din punctul meu, sa fii cu adevarat bogat inseamna tot ce decurge din Dumnezeu. Atata timp cat unul din scopurile tale in viata e sa fii bogat, e clar ca Dumnezeu nu locuieste in inima ta. E posibil sa devii avut si cam la asta se va rezuma viata ta. De ce oare crezi ca toti care au castigat la Loto au sfarsit prost. Crezi ca inainte sa devina bogati, ei nu se gandeau cate lucruri bune vor face cu acei bani. Eu personal nu cunosc nici un crestin bogat. Cestinismul lor e de fatada. Daca e sa iti doresc binele, sper sa ai o viata modesta din punct de vedere financiar… La cat mai putini bani!

      cascadorys responded:
      September 15, 2012 at 15:11

      Eu credeam ca exista crestini bogati:(…sper sa existe!:d Oricum, stiu sigur ca Dumnezeu ne vrea cap si nu coada, in toate domeniile cred eu. Atat timp cat El ramane pe primul loc, banii nu pot fi decat de ajutor. Oricum, am inteles punctul de vedere si multumesc pentru el!:)

Leave a Reply

