As vrea sa stiu…

Posted on Updated on


Imi place mult exprimarea lui Creanga:”Nu stiu altii cum sunt, dar eu…”, exprimare in care ma regasesc. Nu stiu altii cum sunt, dar eu sunt o persoana care imi place sa imi pun intrebari si sa despic, ca sa zic asa, firul in patru. Intrebat fiind daca e drept sa existe atata rautate pe lume, sau daca a fost corect ca Dumnezeu sa-l “chinuie” pe Avraam, sau daca are El atata putere incat sa faca o piatra atat de mare incat sa nu poata sa o ridice, raman mut, in cautarea raspunsurilor. Iar acestor intrebari le mai adaug pe ale mele…

“De ce Isus a ales sa se nasca sarac?” sau “De ce Isus nu le-a spus clar ca e Dumnezeu?” sau “De ce o asa mare discrepanta intre Dumnezeul Vechiului Testament si Cel al Noului?”…Si lista e mare…Nu pot sa nu ma gandesc de ce a ales Dumnezeu astfel. Oare cate discutii ar fi fost eliminate daca Isus facea ceva clar si arata ca este Dumnezeu? Cati necredinciosi ar fi fost salvati? Sau cate probleme ridicate de suferinta din aceasta lume ar fi disparut? Cred ca problema suferintei este una dintre cele mai acute. De ce o permite Dumnezeu? Pana acum nu am gasit decat raspunsuri partiale, dar imi place formularea lui Yancey din cartea sa, “Isus pe care nu L-am cunoscut”: “Dumnezeu poate fi acuzat daca ceva nu merge bine. Daca Dumnezeu a preferat sa stea cu mainile incrucisate in timpul unor evenimente pline de cruzime, cum au fost cruciadele sau Holocaustul, de ce sa nu acuzam Parintele in locul copiilor?”

Ieri am vazut un status, “Pe Dumnezeu…doar inexistenta Lui L-ar putea scuza.” Si nu am putut sa nu ma intreb: in fata cui? Nu am sa inteleg niciodata de ce unora le este atat de usor sa creada in o multime de chestii, dar atat de greu sa creada in Dumnezeu(ca persoana), in Biblie. De ce sa crezi ca a inviat Isus? De ce sa intelegi ca exista si un adevar absolut, un reper, si ca nu totul este relativ? Probabil pentru ca e mai usor, e mai lipsit de responsabilitati, mai comod.

Ce imi place mult la Dumnezeu este ca pe El nu-L deranjeaza cautarea, incertitudinea, intrebarile. Ii da voie lui Iov chiar sa-L atace, sa-i ceara socoteala…Dumnezeu stie ca ascultarea adevarata nu vine decat din convingere! De ce atata suferinta, atata durere? De ce atatea intrebari si atat de putine raspunsuri? De ce atata iubire si atat de putina acceptare? Nu stiu, dar prefer suferinta, intrebari si iubire in locul unei vieti goale…

2 thoughts on “As vrea sa stiu…

    Lavinia said:
    August 22, 2011 at 23:15

    Suntem mult prea limitati pentru a putea intelege planurile lui Dumnezeu. Insa toate lucrurile El le-a facut cu un scop anume, nimic nu este intamplator.
    ai dreptate, cand spui “Probabil pentru ca e mai usor, e mai lipsit de responsabilitati, mai comod.” sau cel putin la anumite persoane …

    merylyss said:
    September 3, 2011 at 13:58

    Daca intrebarile alea inca mai macina constiinta unora…e de bine. Nu toti oamenii au fericirea sa se nasca intr-un mediu in care sa li se explice cum e cu Dumnezeu… Unii sunt nevoiti sa treaca prin multe ca sa il inteleaga, sa incerce sa raspunda la milioane de intrebari, sa aiba multe dileme si framntari pana ajung la rapunsuri.
    Pe de alta parte, genul asta de oameni nu trebuie priviti de noi, crestinii din tata in fiu, ca niste leprosi. Curajul lor de a ridica probleme carora sa le doreasca raspunsul cu ardoare, desi pare incumetare pentru noi, e un strigat dupa ajutor. Si…la strigatele de ajutor, o mana intinsa e mai pretioasa decat o predica lunga.

Leave a Reply

