Scrise sau Nescrise?

Posted on


In cartea lui John Maxwell, “Realizeaza-te pe deplin”, am descoperit un paragraf care pare interesant. Iata ce spune acesta:

“Cercetarile arata ca aproximativ 95% dintre noi nu si-au scris niciodata pe hartie scopurile pe care le au in viata, iar dintre cei 5% care si le-au scris, 95% si le-au indeplinit. In 1953 la Yale University, 3% dintre studentii din ultimul an aveau scopuri precise pentru vietile lor. In 1975 cercetatorii au descoperit ca acei 3% care isi notasera scopurile facusera mai multe in viata decat ceilalti 97% la un loc.”

Am ramas surprins cand am vazut aceste procente. Mai intalnisem ideea scrierii scopurilor si la Zig Ziglar, dar parca mi s-a parut copilareasca. Oare atat de mult aduce in plus o bucata de hartie mazgalita? Imi place sa cred ca nu; imi place sa cred ca nu hartia aduce schimbarea, ci ceea ce se intampla in noi atunci cand ne asternem scopurile. Se pare ca scriindu-ne aspiratiile, visurile, scopurile ne luam un angajament fata de noi insine, iar mai apoi vom actiona in consecinta.

Eu astazi am luat un caiet si mi-am notat cate ceva din ceea ce vreau sa realizez pe viitor. Nu stiu daca va avea rezultatul scontat, dar mi-am spus ca nu pierd nimic. Dar vreau sa nu uit si de cealalta parte a exercitiului, de fata nevazuta: de ceea ce se intampla in mine. Sper ca, facand aceasta, ceva in mine se va schimba, devenind mai motivat.

Tinand cont doar de citatul de mai sus si de experienta altora, se pare ca se merita sa sacrifici ceva din timpul tau pentru a-ti scrie scopurile. Peste ani, iti voi spune daca e adevarat. Dar n-ar fi frumos sa-mi spui si tu mie? Fie ca merge sau nu, te invit sa iei o hartie, un pix, cateva minute si sa incepi…sa visezi. Scrie orice, oricat de prostesc sau imposibil ar parea. Iar apoi intra in lupta…

Leave a Reply

