Zi de “vis”…

Posted on Updated on


Sunt un erou! Astazi am reusit sa scap cu viata din “infern”. Sa traduc. Am fost sa ma inscriu la facultate, la…ASE. Si eu care ma credeam destept, speram ca mergand in a treia zi nu voi fii nevoit sa astept la cozi. Dar nu a fost asa. Calcare in picioare, organizare inexistenta si alte inconveniente m-am facut sa imi amintesc de ce este Romania tara care este. Dupa cateva calcule simple se pare ca celor de la vestita Academie de Studii Economice le-au iesit pana in prezent peste 1000000 RON(1500000). Si inscrierile nu s-au terminat…Si nu poti sa nu te intrebi in ce vor fi investiti toti acesti bani. Sunt tare curios in ce echipamente, sau modernizari, sau orice altceva vor intra acesti bani. Dar cred ca stiu raspunsul: in buzunarul ministrului X, al decanului Y, al portarului Z…- scuze, oamenii de jos nu au acces la banii nostri, doar cei ce ne conduc. Parca vad: vacante in Caraibe sau Dubai, Mercedes, Audi sau BMW, eventul vile pe Coasta de Azur sau nu mai stiu pe unde…Investitii de la foarte bune in sus, nu? Si ne mai intrebam de ce o duc ai nostri conducatori bine…Oricum, ceea ce e interesant este ca intreg sistemul e corupt. Sa-mi spuna mie cine-o vrea ca poti musamaliza o asemenea suma (auzi, frate, 15 miliarde ROL – sa te ia cu rau, nu alta!). Poate ca cei din presa ar trebui sa devina putini curiosi (asta daca curiozitatea lor rezista in fata banului) si s-ar interesa de drumul banilor din inscrieri. Inscriere nu doar la ASE, pentru ca, Doamne fereste, nu am nimic cu cei de acolo, ci peste tot in tara, indiferent de facultate sau universitate. Cate lucruri interesante n-am afla…

Intorcandu-ma la cozi…Adevarul este ca mi s-a parut foarte frustrant sa astept de la 9:00 pana la 15:00 – si am fost printre cei fericiti – cred ca multi si-ar fi dorit sa fie in locul meu…M-am tot intrebat in timp ce fierbeam in suc propriu sub privirile necrutatoare ale soarelui de iulie de ce nu s-or fii gandit si “mintile stralucite” ale Academiei sa faca lucrurile cum trebuie. Azi am stat la 5 cozi, care mai de care mai lunga si mai draguta. Coada pentru plata taxei de inscriere – enorma. De parca nu traim in era card-urilor si a bancilor! Puteau sa deschida si ei frumos un cont iar noi, candidatii, sa platim prin banca; dar nu, e mai dragut la coada! Na, le aminteste si lor de vremea lui “Nea Ceasca” cand stateam la cozi si pentru paine…Ca sa nu mai vorbim de invalmaseala de la intrarea cu dosarele. Inca ma intreb cat de greu le era sa ne dea bonuri de ordine! Dar nu, pentru a le primi a trebuit sa mai stam la 3 cozi😉 . Iar cu dosarele magice a fost alta poveste! Un bun exemplu pentru cat de incompetenta este lumea din ziua de azi. Dosarul meu (ca toate dosarele, dealtfel) a trecut prin trei maini; si nu orice maini, ci maini de profesori universitari eminenti. Dar ce, nu putea rezolva doar unul? Incompetenta asta e mare…si fudulia la fel!

Atat mai zic…M-am inscris miercuri si la Poli, tot in Bucuresti. Aici da viata! Afise cu pasii pe care ii ai de parcurs, plateai rapid, iti aranjai dosarul si iti asteptai randul in functie de numarul pe care il primeai. M-am simtit si eu ca intre oameni…Stiu, cei de la ASE ar putea spune ca ei au avut inscrisi, nu gluma. Dar cine i-a pus sa scoata examenele de admitere? Domnul “LEU GREU”? Sau cunostinta prea imbelsugata? (O doamna profesoara se lauda ca are doua facultati si doua mastere, dar nu ia decat 1100 Ron – din nou exemplu elocvent pentru sistemul educational romanesc si aplicabilitatea vestitului proverb: “Treci ca gasca prin apa…”). Anyway, ceea ce conteaza este ca ceea ce s-a intamplat la inscrierile Academiei de Studii Economice din Bucuresti este un exemplu graitor despre situatie jalnica in care se afla Romania. Si, ceea ce este si mai dureros, toata lumea inchide ochii, prefacandu-se ca astfel de probleme nu exista. Si nu pot atunci sa nu ma intreb daca eu chiar sunt singurul nebun, iar tot ceea ce vad in jurul meu plasmuiri ale mintii mele!…

One thought on “Zi de “vis”…

    biank said:
    August 8, 2011 at 21:27

    ca mare dreptate mai ai!!!

Leave a Reply

