Ce-i cu scoala?

Posted on Updated on


In sfarsit vacanta! Nu trebuie sa spun ca asteptam de mult clipa asta, pentru ca banuiesc ca se intuieste acest lucru. Astazi am sosit acasa, cu gandul ca in vacanta aceasta trebuie sa fac o gramada de lucruri, printre care si sa scriu ceva mai mult pe blog. Oricum, nu credeam ca o sa incep chiar din prima zi. Dar…se apre ca m-am inselat. Cum sunt acasa, am avut net…”din belsug”. Stiti voi, s-a intamplat cum se intampla cu calul cand da de ovaz, nu se mai opreste!

In toata aceasta “plimbare” pe internet am dat peste ceva ce mi s-a parut interesant, dintr-un punct de vedere. Era un articol, al carui titlu nu il mai stiu, care trata subiectul INVATARII. Pe scurt, articolul spunea ca fiecare ar trebui sa faca ceea ce ii place (lucru cu care sunt de acord), ca scoala nu prea te ajuta sa iti descoperi vocatia si ca trebuie sa avem grija ca ne cam dorim cu totii sa ajungem “sclavii sistemului”(adica sa fim angajati si sa muncim, sa muncim si iar sa muncim). Cu toate ca autorul articolului tot incerca sa spuna ca el nu incurajeaza renuntarea la scoala, din ceea ce scria cam asta reiesea(sau, cel putin, asta am inteles eu). Oricum, nu inteleg de ce este atat de important ca pentru a fi fericit sa te debarasezi de scoala! Stau si ma gandesc, cum ar fi scris el(autorul) articolul daca nu ar fi avut scoala? Ceilalti cum l-ar fi citit? Probabil nu prea conteaza. Important este sa renuntam la ceea ce ne impiedica sa ajungem departe; in cazul de fata la scoala. Nu sunt nici pro, nici contra scolii, dar imi dau seama ca aceasta este un “rau necesar”. Cred ca suntem de acord ca se vede de departe diferenta dintre o persoana scolita si una cu mai putina carte. Nu pot sa inteleg de unde atata repulsie fata de scoala. E adevarat ca sistemul educational din Romania e praf, dar asta inseamna oare ca scoala, in sine, e ceva rau? Nu cred, dar se pare ca din ce in ce mai multi cred asta. Ma intreb din cand in cand(mai ales cand dau de articole de genul) daca nu am luat-o eu pe aratura(e si asta o posibilitate), dar imi dau seama ca, in cazul in care ar fi asa, prefer sa merg pe acolo! Oricum, intrebarea ramane: de ce elevii “straluciti” urasc scoala(sau fac din ea doar o modalitate de a pierde timpul si de a nu se plictisi)?

Ma opresc la atat astazi. Poate cineva ma va lamuri si pe mine cum e cu scoala, invatatul, pasiunea si fericirea! Mai jos am pus un sondaj ca sa vad care e si opinia voastra. Nu ezitati in a da raspunsuri!

P.S: Articolul avea cam multe greseli foarte vizibile. Se grabea sa ne spuna ideile sale si a uitat de gramatica? Sau cand trebuia sa invete asta la scoala el era ocupat sa faca ceea ce ii place si nu avea timp de carte? (Sa nu imi cauti greseli ca sigur gasesti.)

Leave a Reply

