Sincer?! Da, cu “ne” in fata…

Posted on Updated on


Mi-am propus ca postarea de fata sa fie una scurta; si am de gand sa transform hotararea in realitate. Asa ca o sa ma rezum le aspectele pe care le consider importante. Nu mai scrisesem de mult pe blog (facand exceptie articolul de acum cateva zile) si m-am decis sa fac asta in aceasta seara. Problema era insa ca nu stiam despre ce sa scriu. Avusesem eu in minte cateva subiecte, dar, din cauza ca nu le-am pus pe hartie la momentul oportun, le-am uitat. Am reusit insa sa strang cateva idei despre sinceritate. Am ramas uimit de cat de (ne)sinceri suntem. Si cand spun asta nu ma refer la cum ne mintim pe noi insine, ci la cum ii mintim pe altii. Cand spun “altii”, ma gandesc nu la cei de care nu prea ne pasa, ci la apropiatii nostrii. Majoritatea avem prieteni/prietene de care ascundem adevarul uneori (din pacate din ce in ce mai des). Nu spunem ce credem cu privire la o pereche de pantofi, o rochie, o cravata, o camasa, etc. Nici despre prietena cuiva nu spunem nimic (de rau). Despre faptul ca ceva a iesit aiurea, ca nu va merge, sau ca nu se poate, pastram tacerea. Suntem de parerea apropiatului, chiar daca, in sufletul nostru, nu gandim astfel. De ce? Nu stiu. Probabil pentru ca nu vrem sa ii ranim pe cei dragi. Dar, oare, nu se va simti mai rau cand va afla adevarata noastra parere? Sau, cand va esua? Nu vei avea oare remuscari, stiind ca nu ai fost sincer cu respectivul? Probabil ca nu. Si cand spun asta, am in minte exemple clare, pe care nu le aduc in discutie, din motive de confidentialitate. In fine, ideea e ca, in opinia mea, producem mai mult rau decat bine, printr-o astfel de purtare. Si din nou am in minte exemple clare. Tu, esti (ne)sincer? Mi-ar placea sa spui ca (nu)da…

2 thoughts on “Sincer?! Da, cu “ne” in fata…

    bursyllac said:
    December 3, 2010 at 20:28

    esti de parere ca orice adevar se spune?
    sau ca orice gandesti trebuie spus?

    cascadorys responded:
    December 4, 2010 at 12:21

    De preferat asa ar fi, dar cu siguranta ca nu in toate situatiile e bine sa spui ceea ce gandesti. Stiu ca e complicat sa gasesti echilibrul, dar, in opinia mea, ar fi mult mai bine daca am da dovada de sinceritate, in majoritatea situatiilor!

Leave a Reply

