Uimit de Dumnezeu?

Posted on


“Iată, Eu sunt Domnul, Dumnezeul oricărei făpturi. Este ceva de mirat din partea Mea?—Ieremia 32:27

Îmi amintesc că am dat peste acest text într-o dimineață deloc specială, în timp ce studiam. Dimineața era una obișnuită, dar, prin descoperirea acestui verset, a devenit unică. Nu am putut să nu mă opresc câteva clipe și să privesc printre gândurile declanșate de această descoperire. Și am găsit printre ele o întrebare deloc subtilă: Tu te miri de acțiunile lui Dumnezeu?. Și trebuie să recunosc că nu a fost o întrebare cu un răspuns ușor de găsit. Am fost tentat să răspund negativ, dar conștiința a avut grijă să mă atenționeze; mă îndreptam spre zona ipocriziei. Mi-am amintit de multe evenimente, fapte, gânduri care, pur și simplu, ar fi contrazis acest răspuns. Și m-am văzut nevoit să recunosc: ceea ce face Dumnezeu încă mă uimește.

Nu știu dacă sunt sau nu singurul care mai are multe de rezolvat în privința credinței, dar știu că Dumnezeu vrea să îi ajute pe toți cei care sunt deficitari în acest aspect. Ascultați ce ni se spune: ‘…Eu sunt Domnul, Dumnezeul oricărei făpturi.’ Gândiți-vă o secundă. Dumnezeu nu este un Dumnezeu atemporal, îndepărtat, sau al nimănui. Nu este nici măcar Dumnezeul lui Avraam, sau poate al lui Isaac, sau al lui Iacov. Nu, ci Dumnezeu este Dumnezeul fiecărei făpturi! Fie că suntem sau nu conștienți, Dumnezeu este Dumnezeu! Îți poți imagina ce înseamnă acest lucru?… Înseamnă că Dumnezeu este singurul Dumnezeu al acestei lumi. Și, în calitate de conducător suprem, El poate face orice. Da, nu te mira, chiar orice! Înclin să cred că am uitat ce fel de Dumnezeu slujim. Am avut grijă să evidențiem atât de mult anumite caracteristice ale Sale, încât le-am eclipsat pe altele; iubirea nu este mai importantă ca puterea, mila nu cântărește mai mult ca dreptatea. Și atunci de ce când Dumnezeu ne răspunde la rugăciuni ne mirăm? Sau de ce atunci când Dumnezeu alege să ia o decizie rămânem muți de uimire? Doar ’Dumnezeul oricărei făpturi’ este la cârmă…și nu este nimic de mirat din partea Sa…

Leave a Reply

