Jocul de-a Viata

Posted on Updated on


Of! Tehnica si-a spus din nou cuvantul…m-a lasat balta si o data cu asta mi-a lasat balta si ultimele insemnari. Asta ca sa ma invat sa mai iau si creionul sau stiloul in mana, nu sa stau tot timpul cu degetele pe tastatura. Nu mai stiu exact despre ce scrisesem putin mai devreme, dar ceea ce stiu e ca acum aceste ganduri s-au dus…pentru totdeauna. Nu le mai pot recupera, niciodata nu le voi mai putea reconstitui in forma pe care tocmai am pierdut-o. Aceasta intamplare ma trimite cu mintea la un titlu pe care ma tot chinui de ceva vreme sa il astern pe hartie: Jocul de-a Viata…Cum ar fi daca ideile pe care vroiam sa le organizez sub acest titlu le combin cu ceea ce ocupa un loc primordial in gandurile mele? Nu stiu, dar sunt dispus sa incerc. Voi nu va veti da seama unde se intrepatrund ideile si, cel mai probabil, nici eu nu imi voi da totdeauna seama de acest lucru.

Am ramas uimit de valoarea pe care o are viata in ochii oamenilor. Nu ti s-a intamplat sa mergi pe strada si sa vezi tineri aprinzandu-si o tigara? Sau sa vezi persone imbracate doar de saracie, dar avand o sticla de alcool in mana? Sunt sigur ca aceste scene iti sunt extrem de familiare, doar si tu traiesti pe pamant, nu? M-am intrebat si ma intreb de fiecare data cand vad astfel de persone: ‘Oare ce valoare are viata pentru el?’ Cred ca acestia sunt cei mai extremi jucatori ai acestui joc numit Viata…Am incercat sa vin mai aproape. Sa ma privesc pe mine, dar intr-un mod sincer. Care e diferenta dintre mine si el? Realizez eu ca fiecare clipa a jocului sta cu mine doar o clipa si apoi dispare? Ca la fel ca si cu insiruirea mea de ganduri distrusa de catre Office, viata nu mai trece a doua oara prin acelasi loc? Inteleg eu ca fiecare secunda e unica? Sau fiecare persoana, fiecare floare, fiecare strop de roua…? Cu inima grea de tristete , imi raspund, ca un ecou:’Nu!Nu!Nu!’…Viata nu e un joc, chiar daca noi l-am inventat! Jocul de-a Viata e doar un vis, un proiect care nu va fi niciodata adus la indeplinire. Viata e o realitate, crunta uneori, dar este o realitate. De aceea cred ca trebuie sa realizez acest lucru! Numai atunci voi refuza sa mai fac lucrurile triviale pe care le faceam, numai atunci voi aprecia ceea ce merita apreciat, numai atunci voi intelege ca viata are valoare…O sa ma gandesc de 10 ori inainte de a lua o decizie, pentru ca stiu ca nu am buton de derulare inapoi…Voi avea grija ca sa traiesc frumos din prima…Gandul mi se intoarce la toti cei care isi irosesc viata intr-un mod mai flagrant decat o fac eu. Sunt tentat sa ii acuz, sa ii condamn. Dar nu o fac. Ceva imi spune ca ei stau mai bine ca mine. Ei sunt mai constienti ca mine de starea in care se afla…unii dintre ei. Altii se opresc insa doar la clipa de fata, la distractia de moment, uitand ca viata isi continua cursul si, atunci cand se vor trezi, nu vor putea calatori in timp pentru a-si schimba propria istorie…

Iti amintesti de introducerea ceva cam brusca pe care am facut-o, nu? Ce scrisesem s-a dus si oricat de mult mi-as da silinta, tot nu pot sa readuc totul cum a fost. Jocul de-a Viata este un altfel de joc. Iti ofera (dez)avantajul clipei unice. Asadar, poti sa ai momente unice de fericire, dar si momente unice de nefericire…Tu alegi care dintre acestea se astern pe filele vietii. Dar nu vreau sa uit/sa uiti ca exista un coechipier, care vrea sa ne ajute in acest joc al vietii; este Isus, care, prin sacrificiul suprem a castigat dreptul de a fi partenerul tau si al meu in acest Joc de-a Viata. Ramane insa la latitudinea mea daca ii pasez clipele vietii, sau le pastrez pentru mine…eu decid daca Il las pe El sa decida…Haide sa nu uitam insa ca viata e formata din clipe unice, care sunt fie irosite, fie castigate! Acest lucru e un avantaj si pentru tine…?Pentru El este…Oh, cat mi-as dori sa fie si pentru mine!

One thought on “Jocul de-a Viata

    amalia said:
    April 7, 2010 at 12:27

    ..intotdeauna mi-a placut sa fiu unica intr-un fel sau altul, insa sunt momente ca asta pe care il traiesc acum in care ii multumesc Lui ca nu a creat oameni unici in plinatatea cuvantului ci i-a lasat sa se intrepatrunda catusi de putin…imi place!! uneori traiasc exact aceleasi ganduri, gandesc, mai mult sau mai putin, aceleasi trairi..

Leave a Reply

