Fulgi de ganduri

Posted on Updated on


Imi ridic ochii de la foaia alba si mi-i indrept spre fereastra. Dau perdeaua la o parte si privesc negrul noptii instelate. Fulgi sclipitori de nea de abia se zaresc pierduti in marea aceasta de intuneric…Ei sunt singurii care leaga cerul de pamant. Zboara lin si cald parca, chiar sub privirea mea plina de admiratie. Se opresc la geamul meu pentru o clipa si cu un glas abia soptit ma intreaba: ‘Cine esti?’…’Ce faci?’…’Incotro te indrepti?’…’Pentru ce traiesti?’…Nu apuc sa imi indepartez uimirea si stelutele sunt deja departe…Dar altele vin si pleaca, lasand in urma lor aceleasi ecouri:’Ce faci?’…’Cine esti?’…Am vrut sa raspund, fara sa realizez insa ca as discuta cu fulgii de zapada, dar n-am avut taria. ‘Cine sunt eu de fapt?’, ‘Incotro ma indrept?’, ‘Pentru ce traiesc?’…Mi-am dat seama ca acestea nu sunt decat franturi de ganduri, pe care imaginatia le-a pus in puful fulgilor de gheata. Am vrut sa imi raspund…dar n-am putut, dar n-am stiut. Imi intorc din nou ochii si gandurile la foaia ce ma asteapta; ma imbie parca sa scriu ce am descoperit. Si o fac. Am aflat ca nu stiu ceea ce credeam ca stiu si ca nu am habar de niste lucruri pe care le credeam de mult lamurite. Au trecut clipele…si ramasitele gandurilor inca imi mai staruie in minte:’Cine esti?’, ‘Incotro te indrepti?’…si eu nu stiu sa raspund. Inca. Dar voi sti. Pentru ca am plecat in cautarea raspunsurilor. Deci: ‘Cine sunt?’, ‘Incotro ma indrept?’ Tocmai am aflat: Sunt CINEVA, care cauta CEVA…

-09.02.2010

One thought on “Fulgi de ganduri

    Andrei S. said:
    February 11, 2010 at 23:58

    Cred că orice om îşi pune, la un moment dat, întrebările astea, precum şi altele. Oricât ne-am strădui, însă, nu le putem da un răspuns clar.

    Acum, când mă gândesc la ele, la întrebări, îmi dau seama că sunt cel puţin la fel de importante ca şi răspunsurile. Întrebările conţin în ele însele răspunsul adevărat şi indivizibil. Răspunsul la fiecare întrebare este conţinut în Adevărul Universal valabil, iar acesta din urmă este conţinut în toate lucrurile.

    Fii pe pace, aşadar, şi lasă întrebările să te conducă.
    Numai bine.

Leave a Reply

