E rosu…Stai!!!

Posted on Updated on


Ma uit in jur si nu pot decat sa ma mir. Care e cauza? Probabil ca nu stiu exact si probabil ca nici nu voi sti vreodata. Ceea ce mi-a sarit in ochi a fost viteza. Da, ai inteles bine, viteza. M-am uitat in stanga, in dreapta, inainte si inapoi si am fost lovit de viteza. Oameni plecau, oameni veneau. Unii munceau, iar altii pur si simplu alergau. Pare un scenariu desprins dintr-un film, sau dintr-o carte, dar nu e asa; e ceea ce am vazut langa mine si probabil ceea ce ai vazut si tu in jurul tau. Toata lumea alearga. Dupa ce, se pare ca nu stie nimeni cu adevarat. Ceea ce este mai frapant insa, este faptul ca nimeni nu stie cauza; ceea ce se stie este un singur lucru: lumea alearga, iar vorbele de pe buzele tuturor sunt: “Nu am timp!” sau, poate, “Am treaba acum.” .

Daca privesti in urma, la anii de mult apusi, vei observa ca lucrurile stateau altfel. Se mergea cu trasura, dar fiecare isi vizita rudele si prietenii mai des. Nu exista telefon, dar toti stiau cum o mai duc apropiatii si familia. De e-mail nici nu mai incape vorba, dar se comunica mai mult. Viata era altfel; simpla, dar frumoasa. Frumoasa in adevaratul sens al cuvantului. Daca te opreai pentru o clipa nu se uita nimeni ciudat la tine; daca stateai o clipa pe o banca sa admiri o floare erai privit ca oricare alt om; daca iti luai timp sa stai si sa meditezi nimeni nu te deranja. Acum de ce trebuie sa fie altfel? Nimeni nu mai sta sa priveasca in jurul lui. Nu avem timp sa ne relaxam, sa meditam sau pur si simplu sa privim la ceea ce a facut si face Dumnezeu pentru noi. Cum sa Ii multumim lui Dumnezeu pentru ceva ce nu observam ca vine de la El? Cum sa fim recunoscatori pentru ceva ce nu folosim?

Imi aduc aminte de o maxima care spunea in felul urmator:”Nu noi ne alegem viata, dar noi ne alegem felul in care o traim.” Cati dintre noi mai iau aminte si la ce se intampla in jurul lui? Cati dintre noi se mai opresc sa vada un apus de soare, sa asculte simfonia unei pasarele, sau balada unui vant de toamna? Cati dintre noi culeg o floare sau poate o frunza ingalbenita de toamna? Probabil nimeni, sau, in cel mai fericit caz, foarte putini. De ce? Nu avem timp. Nici Isus nu avea si totusi s-a oprit sa ajute, s-a oprit sa se relaxeze, s-a oprit sa doarma. Nici eu nu am timp si cred ca nici tu. Dar vreau sa-mi fac timp; vreau sa ma opresc si sa privesc. Sa privesc ceea ce pana acum doar am vazut. Nu vrei si tu?

P.S: Vrei sa vezi care ar putea fi cateva lucruri care ar putea sa te faca sa te opresti? Atunci citeste “Fa-ti timp!”!

2 thoughts on “E rosu…Stai!!!

    smiley ... said:
    October 17, 2009 at 15:53

    “Daca te opreai pentru o clipa nu se uita nimeni ciudat la tine; daca stateai o clipa pe o banca sa admiri o floare erai privit ca oricare alt om; daca iti luai timp sa stai si sa meditezi nimeni nu te deranja. Acum de ce trebuie sa fie altfel? ”

    Intai sa zic de ce cred eu ca acum e altfel:
    1. Oamenii spun “nu am timp”,pentru ca asta e scuza principala. Daca ai intreba o persoana oarecare daca a vazut cine stie ce film sau o emisiune, nu ar zice “nu am avut timp”.
    2. Aceeasi oameni , si poate si noi, avem o alta ordine a prioritatilor… si, natura se afla printre ultimele. Rareori avem ocazia sa ne bucuram in adevaratul sens al cuvantului de natura, numai atunci cand suntem in mijlocul ei… departe de oras. Atunci cand te asezi pe o banca aici, si incerci sa ai parte de liniste, oamenii isi zic in sinea lor ca “nu ai altceva mai bun de facut”, sau “ai probleme cu capul”.

    A doua parte a problemei… legata de modul oamenilor de a ne privi cand cautam linistea, sau doar lucurile frumoase din natura… Nici eu nu inteleg ce li se pare asa ciudat. Un om care te intelege nu se uita ciudat… Dar ceilalti iau in bataie de joc lucrurile astea… in special “noua generatie”, si asta pentru ca nimeni nu i-a invatat ce inseamna natura, si cat de importanta e. Sau daca stiu aceste lucruri, au impresia ca sunt mai “smecheri” daca doar isi bat joc.
    Esentialul este ca nu cred ca e vorba de timp, decat in 50%din cazuri… la ceilalti, cred ca este vorba de nepasare…

    p.s. scuze de intarziere…

    cascadorys responded:
    October 17, 2009 at 18:24

    sunt total de acord…imi place punctul tau de vedere, mai ales incheierea comentariului…
    p.s: sti ca nu e nicio problema…

Leave a Reply

